Senaste nytt

Boston, lite om Swiss, Radisson, och flygplats med Senator lounge

ACervin

Medlem
Hur gick det egentligen?

För någon månad fick jag lite frågor om en Boston resa och fick en hel del fina tips. Jag tackar för dessa. Här följer en kort reseberättelse

FLYG
Till sist blev det en bokning med Swiss; CPH-ZRH-LOG. Alternativet hade varit Air Canada via Toronto. Kom sent iväg ifrån CPH och med en kraftig sidvind blev landning på ett hjul i taget. Ingen tid att prova loungen utan vi hade knappt 25 min på oss för ett byte. Nåväl Zurich flygplats är smidig, ett tåg och några rulltrappor senare var vi på plats. Vi åkte ekonomi men det märkliga var att kön till First/Business var betydligt längre än för oss som skulle äntra maskinen för att resa bakom skynket. Förklaringen såg vi när vi kom ombord med den längsta businessavdelning jag har sett och som dessutom var knökfull. First och business stolarna sträckte sig till bakkant av vingen. I sista tredjedelen av planet där vi skulle husera var det nästan tomt och vi kunde sträcka ut över fyra säten. Kanske inte så konstigt med så stor business avdelning för ett flyg som går mellan 2 finans och läkemedelsmetropoler. Maten i ekonomi var skaplig, kyckling rätt respektive vegetarisk, dock samma på hemvägen. Fullt utbud av drycker. AVOD med några nya filmer ej heller här någon skillnad på in o utresa. Inget el uttag i economy som Air Canada har. Stolarna upplevde jag som ganska standard, uppfällbara armstöd och huvudstöd.

HOTELL
I Boston hamnade vi till sist på Radisson. Dels för att jag via businessclass.se lärde mig att man kunde statusmatcha SAS Gold mot Carlson Gold, dels för att hotellet ligger ovanpå ett parkeringshus. Vi behövde ju bil. Guldkortet användes för en kostnadsfri sen utcheckning. Vi fick ett hyggligt deal med frukost och parkering samt ett skapligt rum för ca 200 USD per natt. Efter att ha jämfört ett antal hotell websiter så bokade jag direkt på Radissons hemsida. Samma pris och poäng på köpet. Hotellet är känt för sina luftstyrda bäddmadrasser och det gick verkligen att ta dem från riktigt mjuka till stenhårda. Så för dem med känslig rygg kan det vara ett intressant alternativ. En ovanlig finess var att det faktiskt fanns balkong till rummet. Inte väder för att sitta ute, men man kunde släppa in lite frisk luft. Frukost buffén innehöll det vanliga men inte med någon vidare stil.

LOUNGE-FLYGPLATS
Efter några dagar i Boston med omnejd inkluderande desperat julshopping körde vi ut till flygplatsen som verkligen ligger nära city. Incheckning gick smidigt och plötsligt hade vi för mycket tid. Efter säkerhetskontrollen så erbjuder terminal E inte mycket. Utrikes flygningar verkar vara en liten del av Logan airports verksamhet. Immigration var också smidig när vi kom med endast några minuters väntan. Det finns en pub/sportbar till vänster, och rakt fram finns en liten ”food court” med en 5-6 snabbmatsställen. De vanliga affärerna med tidningar, sprit, kosmetika och elektronik, men incheckningspersonalen var entusiastiska över den nyrenoverade Senator loungen. Den ligger vid gate 8, ta hissen 1 våning ner. En ganska liten lounge men fräsch. Den ligger dock inne i en byggnad helt utan fönster. Mat utbudet var bra för en USA lounge med några varma smårätter och smörgåsar. Vanliga spritsortimentet. för gin o tonic och Bloody Maries. Ett rött och ett vitt. Öl fanns både Becks samt Samuel Adams Boston Lager men även deras Winter Ale. Gott om tidningarna men det mesta på tyska. Financial times fanns dock. Boarding ropas ut och gratis Wifi med gott om eluttag (amerikansk adapter behövs). Toaletterna fräscha och ligger i anslutning till receptionen, inga duschar dock.
 

Concorde

Founding Member
Jag gillar Boston skarpt, bortsett från deras lag och supportrar ;) Håller med om Loungerna i Terminal 5. Hela gänget (LH/Star, BA, Virgin etc) är förpassade till källaren. Kommer reportage om en BA First trip samt Intercontinental Boston inom kort.
 
Toppen