Senaste nytt

Tredubbla EuroBonuspoäng 17-19 juni med både Mastercard och Diners Club

tourist

Medlem
När min senaste räkning från SAS Mastercard talade om att det är tredubbla poäng 17-19 juni gjorde jag en anteckning om att det passar bra att tanka bilen då och få 30 poäng per 100 kr. Idag kom räkningen från Diners Club med motsvarande erbjudande, det vill säga 60 poäng per 100 kr! :cool:
 
Låter riktigt bra. Var det ett riktat erbjudande till nya medlemmar eller öppet för alla? Har inte sett det själv ännu och har Diners Silver.
 

Mikael

Medlem
Både hos DC och MC står det tydligt att:

"Tänk på att när du handlar på internet så godkänner du att beloppet dras på ditt kort men transaktionen kan komma att genomföras senare. Det är datum för transaktionen som ligger till grund för dina Extrapoäng. "

När jag tittar på tidigare transaktioner har jag ett "datum" (när köpet gjordes antar jag) och ett "bokföringsdatum" (gäller både DC och MC). "Bokföringsdatum" är nästan alltid en dag efter "datum" (för fre, lör, sön hamnar det på nästa måndag). Detta gäller både köp online och i vanlig affär.
Datum för transaktionen som DC och MC pratar om - är det alltså bokföringsdatumet? Då måste man alltså göra inköpen på torsdag för att transaktionen ska hamna på fredag? Vad är det då för mening att ha en kampanj som sträcker sig hela helgen?
 

Sakoz

Medlem
Mikael: Funderade också på det, har råkat ut för detsamma tidigare. Jag ska ringa Diners på måndag och fråga lite närmare, har planerat att boka en IC resa i C samt göra ytterligare egna inköp och utläggsinköp för närmare 100 tSEK. Har lagt ganska mycket tid på att organisera upp för inköp den 17:e, då vill man vara på den säkra sidan är runt 72000 extra poäng.
 

090034208

Medlem
Jag hade exakt samma problem senaste december när MC körd kampanj (åtminstone) i Finland. Helgen före jul, handlade för totalt 2500 euro lördag kväll(bla. businessclass biljett till DXB) När räkningen kom i januari så blev jag utan mina dubblapoäng p.g.a att det hade blivit bokfört först på måndag. Ringde SEB men dom kunde inget göra....sjukt!!
 

Sakoz

Medlem
Jag ringde nyligen Diners Club och påtalade detta problem, en trevlig herre vid namn Torbjörn informerade mig om att dem hade fått en hel del mail och samtal från medlemmar som reagerat likadant. Skulle det bli problem skulle man kontakta medlemsservice och skicka in kvittot. Jag påtalade hur SEB i Finland agerat varpå han gick och talade med sina kollegor och återkom. Och sa att det ska inte vara något problem, bara köpet är gjort inom tidsramen. Skulle det bli problem skulle detta undersökas från fall till fall. Jag påtalade för honom att dem har inte "råd" att tappa fler marknadsandelar och medlemmar. Skulle inte trippelpoängen infrias så gjorde jag klart för honom att jag med flera kommer att säga upp medlemskapet/kortet. Kruxet verkar ligga i hur man bedömer natten mellan söndag och måndag. För mig är det glasklart att söndag 19/6 23:59:59'99 då är kampanjen slut, vilket han höll med honom.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Har ju flyttat alla mina inköp till AmEx, men nu kommer Diners få något rejält inköp i alla fall.
Bra kampanj tycker jag. AmEx får passa sig med sina höga avgifter.
 
Toppen