Senaste nytt

Bonusfeber.se

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis mejl från SAS om sin en miljon billiga resor. I det mejlet tipsade de om en tävlig där man kan vinna en resa till Seattle för att gå på Freddie Awards. Tävligen genomförs tillsammans med bonusfeber.se - en sajt som säger sig vara "Skandinaviens snabbast växande hemsida med fokus på lojalitetsprogram och bonuspoäng". Den har inte öppnat än men "lyfter snart" enligt den info som finns att tillgå.

Nåt stort hot mot BC.se? :)
 

Dr. Miles

Expert
Det är någon domäntjänst som erhåller domänen, bonusfeber.se.

Screenshot20140326_2.png
 

Fredrik

Medlem
Det finns redan bonusfeber.no och .dk

Bakom dem ligger Milepoint och mer specifikt är det antagligen Tommy Danielsen, som jobbar för Milepoint och var moderator på Flyertalk tidigare.

Hot mot BC? Vem vet? De verkar ha hindrat expansionen av bc.no och bc.dk i alla fall.
 

Alx

Medlem
Den snabbast växande sidan som inte har öppnat än?

Hahaha... Visst är det härligt med falsk marknadsföring! I mitt närområde på Malta öppnade det en restaurang förra året med en jättebanderoller som påstod att de var områdets mest populära restaurang redan innan de hade öppnat. Gissa vart alla turister gick och gissa vart vi andra inte gick?! :D
 
A

Aurora

Guest
Det finns redan bonusfeber.no och .dk

Bakom dem ligger Milepoint och mer specifikt är det antagligen Tommy Danielsen, som jobbar för Milepoint och var moderator på Flyertalk tidigare.

Hot mot BC? Vem vet? De verkar ha hindrat expansionen av bc.no och bc.dk i alla fall.

Tror ikke det direkte er noe hot mot businessclass.se - bonusfeber er mer spesialrettet mot bonuspoeng og bonusreiser, mens businessclass (föler jeg iallefall) er mer tiltenkt folk som reiser mye og liker å reise med klasse og deler erfaringer om det. Dessuten er gruppa bak businessclass kjent med hverandre og har blitt en "klikk" :)

Businessclass.no har jeg ikke noe tett kunnskap med utover forum-delen her, mens bonusfeber.no består av en gruppe mennesker som tidligere var på gamle scanair-forum. Det er klart at når "en gruppering" starter opp en egen nettside så blir det mer aktivitet rundt den - enn en nettside som starter fra scratch uten noen medlemmer (businessclass.no). Samme gjelder delvis businessclass.dk. Det var en del fra scanair forum som var danske som har fått oppgaven på bonusfeber.dk. De har ett nettverk fra för av, de er en gruppe, derav samles de rundt sine egne. Man skal tilby bra mye spennende og fantastiske greier for å få dra folk fra en gruppe som kjenner hverandre, har reist på turer med hverandre etc.

Bonusfeber.se vil lanseres i löpet av neste måned (tror jeg) i fölge en kompis av meg som skal väre skribent på siden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen