Senaste nytt

Gäst i SAS loungen i Köpenhamn med biljett i business class?

korthoga

Medlem
Jag tänkte resa tillsammans med en vän från Köpenhamn till Oslo i sommar. Jag reser business och han vanlig economy. Jag har Eurobonus Basic. Får jag ta med vännen via Fast Track och in i loungen i Köpenhamn på min businessclass biljett eller måste man ha guldkort för det?
Reser med SAS.
 

Jacob

Medlem
I fast tracken brukar de oftast tillåta att man tar med en medresenär.

I loungen får du inte ta in en gäst om du reser med en business biljett, för att få ta med en gäst krävs att du har guldkort. Dock kan din vän under sommaren köpa access till SAS lounger, mer info här:
Testa en SAS lounge under sommaren
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller med, men jag ville bara förtydliga det så ingen som läser träden sedan tolkar det som att silverkort på BA inte får gästa.
Bra och tydligt. För rävarna här så har vi en syn, men vi måste vara tydliga så nya besökare och icke insatta förstår.
För att krångla ännu mer, American Airlines AAdvantage Gold (oneworld Ruby = motsvarar Star Alliance Silver) har inte tillgång till denna lounge.
 

TjudöBoy

Medlem
Lite lustigt system är d iaf...
Betalar du för en dyr biz biljett så kan du int gästa men har man "guld" kort å betalar en struntsumma för en eco biljett så går det bra att gästa... :p
 
Toppen