Senaste nytt

Tips på resmål för en vecka utanför Europa

joa

Medlem
Har lite poäng som förfaller och jag "måste" boka en resa.
Första gången vi skall åka någonstans själva sedan grabben föddes så mer än en vecka känns uteslutet.
Att resa inom Europa känns lite bortkastat då man kan hitta så billiga biljetter ändå....
Länder/ställen vi varit på är Kina (Beijing, Shanghai), Singapore, Malaysia, Thailand, Mexico, Sydafrika, Indonesien, LA/Las Vegas.

Måste få till en bokning denna vecka och har hittills varit inne på New York pga av att SAS har direktflyg men även Miami. Visst den sistnämna är rätt lång resa inkl. tidskillnad för en vecka bara, men det känns ändå överkomligt.
Syftet med resan är främst att softa och ta det lugnt och inte försöka hinna med så mycket som möjligt på kort tid även om det är bra att kunna fylla dagarna med något annat än bara lapa sol.

Ideér mottages tacksamt . Gärna med en motivering. Lite sugen på Kapstaden igen då jag gillade det.
Det gör absolut inget om flygtiden går att hålla ner hyggligt i alla fall :)
Storstäder utan närhet till hav känns som det går bort. NY skulle kunna vara undantaget, men de hade inte släppt några platser till perioden vi hade tänkt oss. Låg lite för långt fram.
Dec-Mars var tanken....
 

joa

Medlem
Ingen dum ide
70.000 har jag på Thai där merparten förfaller. Har även poäng i EB som jag kommer att nyttja till den andra biljett men
det är Thai som sätter begränsningen.
 

joa

Medlem
Tackar!. Problemet är att det verkar helt omöjligt at sy ihop en resa med SAS-pöäng och Thaipoäng. Även om jag flyger med tex Swiss så ser de inte samma tillgång på platserna.Det är nog bara att inse att 70.000 Thaipoäng kommer att ryka. Orkar inte ringa runt mer.
Dessutom är ju skillnader i avgifter ett skämt. SAS med SAS-poäng till Tokyo tex kostar under 600 kr. Till Malaysia med Thai (Thaipoäng) via Bangkok hamnar på runt 3000 kr. Helt otroligt....
 
Toppen