Senaste nytt

Vilket InterContinental i New York City?

TjudöBoy

Medlem
Hej,

Har tänkt besöka New York med frugan och hade tänkt använda mitt AMBWeekend certifikat.
Vilket IC hotell skall man välja, New York Times Square eller Barclay?
Är det verkligen värt 100$ mer att bo på New York Times Square?
Tacksam för svar/tips
 

Pushback

Medlem
Hej,

Har tänkt besöka New York med frugan och hade tänkt använda mitt AMBWeekend certifikat.
Vilket IC hotell skall man välja, New York Times Square eller Barclay?
Är det verkligen värt 100$ mer att bo på New York Times Square?
Tacksam för svar/tips

Absolut INTE IC Barclay! Jag är Royal Ambassador och har bott 2 ggr där med dubbel uppgradering till deras sviter - katastrof! Flyttade faktiskt ut och bytte hotel båda gångerna (vet inte varför jag var dum nog att boka den andra gången). Hotellrum i NYC är ofta små men de på barclay är löjligt små, likaså är även de pyttesmå rum de kallar sviter. Sen är det inte renoverat på årtionden med gamla heltäckande mattor och tygtapeter - sunkigt som attan. Du vill inte bo där helt enkelt. IC Times Square däremot är ett ganska bra modernt business hotell med fin rumsutsikt och bra access till mycket i området (Nobu 57 till exempel) även fast inte times square är så roligt att hänga på.
 

Kris

Medlem
Kör på IC NYC Times Square. Om du fixar en Avenue studio så får du lite extra plats. Ännu bättre med Sky View, så kan du få lite trevlig utsikt. Gott om fönster, som sig bör. Nergång till Subway A,C,E 10m från entrén. En bit att gå i underjorden, men nice om det är kass väder såklart. Instämmer föregående talare att Times Sq inte är så spännande. Brukar själv hänga i the village, vilket bara är några få stop med blå linje downtown. Inga problem. Blir sugen på en tur nu... Synd det inte funkade med senaste SAS-dealen för egen del.
 

OliT

Medlem
Instämmer i att Barclay inte är något toppenställe. Skulle undvika det om möjligt.
 

johhenrik

Medlem
Jag har bokat nästa helg på IC Times Square. Har bokat ett Sky View Corner. Det blir första ggn för mig på IC i New York så det ska bli kul. Har läst ganska varierande rapporter hur man tas emot som RA, så vi får väl se. Jag bokade en Amb Weekend och hittade ett certifikat som går ut i mars, så det var ju flyt måste jag säga. Hade glömt bort att jag hade kvar det faktiskt.
 

Totopez

Medlem
IC Barclay är stängt för renovering. Vad jag vet finns det inte ens ett datum för öppning ännu. När försöker ni boka?

Håller med om att det var rätt nedgånget, och absolut inte "Intercontinental-värdigt". Men efter en totalrenovering skulle jag inte ha något emot ett besök.

InterContinental New York Barclay

Edit: missade att tråden var ett år gammal, sorry.
 
Last edited:

TjudöBoy

Medlem
Är inte RA men tyckte mottagandet var hur bra som hellst. Frukosten var dock ingen höjdare, tog 70$ för den till på köpet tror jag...:(
Finns massor med trevliga frukost ställen utanför, ta ngn av dessa istället.
Vi hade ett likadant rum som du bokat, men som RA blir du väl uppgraderad till en svit eller så. :)
Ha en trevlig resa, jag måste nog till NY snart igen.
 
Toppen