Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

FF#1

Medlem
Sitter och njuter av utsikten över Frankfurt från min "Panoraic suite", bokade ursprungligen ett Superior
Fick en uppgradering till "a very nice room" enligt killen i receptionen, jag är beredd att hålla med.
rum på våning 18 med härlig utsikt, lounge access, frukt och en vinflaska väntade på oss på rummet, toppen med andra ord.

Känns som att mitt nyligen investerade Ambassador gav valuta redan första gången jag bokade med det, nu är det bara att vänta och se hur poängregnet blir efter alla koder som har matas in senaste tiden. :)

återkommer med resultatet samt en review så fort jag har lyckats få access igen till den sektionen av bc.se
 

Kris

Medlem
Uppad från Sky view dubbelrum till Sky view Studio room på IC Times Sq i New York. Är Platinum IHg, ej Ambassador.
Nice utsikt från 33e vån.
 

micke

Medlem
Crowne Plaza Beijing Capitol Airport
Uppgraderad från billigaste rum till svit. Frukfat på rummet som välkomstgåva samt en drinkkupong för en öl/vin. Ingen loungeacces men erbjudande om att köpa frukost för 100 rmb.
Är Platinum.
 

rlager

Medlem
Sitter nu på Intercontinental Koh Samui. Ingen upgrade (fanns ingen högre kategori ledig) men 20% rabatt på all consumption samt fri minibar. Bodde veckan innan på Intercontinental Hua Hin (jättebra hotell). Fick 3 stegs upgrade från dubbelrum till 1 bedroom pool villa på stranden. Fantastisk! Fri Club-access vilket innebar fria drinkar med tilltugg kl. 18-20 varje dag samt fri frukost. Är Platinum Royal Ambassador med IHG/IC. Checkar ut nu på morgonen för att åka till Bangkok. Skall bli spännande att se hur det går med tanke på alla demonstrationer och "shut down" som pågår just nu.
 

jumbooze

Medlem
Sitter nu på Intercontinental Koh Samui. Ingen upgrade (fanns ingen högre kategori ledig) men 20% rabatt på all consumption samt fri minibar. Bodde veckan innan på Intercontinental Hua Hin (jättebra hotell). Fick 3 stegs upgrade från dubbelrum till 1 bedroom pool villa på stranden. Fantastisk! Fri Club-access vilket innebar fria drinkar med tilltugg kl. 18-20 varje dag samt fri frukost. Är Platinum Royal Ambassador med IHG/IC. Checkar ut nu på morgonen för att åka till Bangkok. Skall bli spännande att se hur det går med tanke på alla demonstrationer och "shut down" som pågår just nu.

Om du nu ska till IC Bangkok så kan det vara läge på att vara försiktig
http://www.businessclass.se/forum/r...-ovaeder-aer-nagon-pa-plats-2.html#post206050
BTS Siam ligger ju nära BTS Chit Lom som är hållplatsen för IC Bkk...
Hoppas det inte blir strul och att du får samma upgrade som jag fick från Club room till Ambassador Suite.
 

FF#1

Medlem
Checkade in på Palazzo i Las vegas i går kväll. De hade inte fått in mitt medlemsnummer i förväg men när jag gav dem det så fick jag en dubbel uppgrade från en standard suite till en Sienna Suite, helt sjukt stort rum. Känns nästan för stort att bo där själv. :)
 

Patrick

Medlem
IHG Platinum, ej Amb. Bokar nästan alltid billigaste flex raten.

Senaste halvåret har jag bott på Interconti Coex Seoul, Crowne Plaza och Indigo Hong Kong, Holiday Inn Wien, Holiday Inn Express Münchens flygplats, Crowne Plaza Paris, Interconti Ruijin Shanghai, samt kanske något IHG till som jag inte kommer ihåg just nu.

Uppgraderingar varierar. För min del kvittar stort rum. Jag är iofs en rätt stor svensk man, men så länge sängen är skön och internet fungerar är jag lycklig. Uppgradering till club, med lounge, gör mig väldigt glad.

Crowne Plaza Paris, club. Något sniken på kvällarna men frukosten var helt ok.

HI Wien, blir ofta uppgraderad till ett enormt (4 pers) rum... Jag försöker varje gång få frukost istället (den ingår aldrig i mina billiga bokningar) men det går inte. Känns som väldigt stort slös med plats. Finns ingen club. Bodde tidigare ett par gånger på Interconti i Wien och visst är det schysst hotell, men jag blev aldrig uppgraderad och prisskillnaden jämfört med HI känns väldigt svårmotiverad för mig.

Interconti Ruijin Shanghai i höstas, club! Där snackar vi club i formen av helpension. Man kunde bli både proppmätt och dragen om man har de behoven... :D

Indigo HK sade att jag fick ett finare rum, visst var det högst upp men inte kändes det så speciellt. Finns ingen club, men Nespressomaskiner med många kapslar gör mig rätt lycklig ändå.

Sett tillbaka så är det hyfsat bra statistik på uppgraderingar, så jag ska nog vara rätt glad (vilket är precis vad jag är).

:)
 

johhenrik

Medlem
Befinner mig på InterContinental Le Grand i Paris nu. Kom hit med med fru runt 14:30. Jag har bokat ett Club Room med min Ambassador Weekend Certificate (ledsen jumbooze, jag använde denna trots allt. ;) ). Vi checkade in i Club Lounge på femte våningen och jag berättade att det är 15 års sen jag och min fru träffades, vår första resa gick till Paris och att vi nu är här igen efter 15 år. En weekend utan barn, så nu ska njutas. Jag hade kollat innan och sett att jag blivit uppgraderad till en Junior Suite, men min plan var att de kanske skulle bjuda till lite extra. Han som checkade in oss var jättetrevlig och knappade o tittade på datorn, o igen, o igen... O igen.. Det tog säkert fem minuter, medan han småpratade lite, sa att jag som Royal Ambassador såklart ska få ett jättefint rum, "ett av deras bästa". Mycket riktigt så stämmer det. Sitter nu o njuter av lite Champagne från minbaren i vardagsrummet i vår Royal Suite med utsikt mot Opera Garnier. Och medan jag skrev detta kom de precis förbi med ett fat med jordgubbar, massa vattenflaskor, juice samt Champagne i en ishink. Sämre kan man ha det! :)
 

TjudöBoy

Medlem
Blev uppgraderad på IC Tokyo Bay under vår USDM resa i November 2013.
Är Ambassador och hade bokat ett King Bed Superior room with Tokyo Bay View vilket uppgraderades till ett King Executive Deluxe Corner room with River View på 23:e våningen. Otrolig "sjö" utsikt:eek:
 

jumbooze

Medlem
Blev uppgraderad på IC Chicago Mag mile till JR Suite på översta våningen hade bokat via hotel tonight för 52€!
 
Toppen