Senaste nytt

Sista utväg, uppgradera på flygplats möjligt?

Mr.Smith

Medlem
Hej jag åker till Chicago imorgon. Tyvärr lyckades jag inte uppgradera till C med optiontown. Jag kan nu heller inte uppgradera via SAS.se

Utan min sista chans är att uppgradera på flygplatsen, problemet är dock att jag saknar poäng på mitt konto. Utan en kompis kommer i så fall använda sina poäng. Jag vet att det går online (fast han inte reser med)

Men kommer det fungera på flygplatsen?

Tacksam för svar.
 

Fedup

Medlem
Hej jag åker till Chicago imorgon. Tyvärr lyckades jag inte uppgradera till C med optiontown. Jag kan nu heller inte uppgradera via SAS.se

Utan min sista chans är att uppgradera på flygplatsen, problemet är dock att jag saknar poäng på mitt konto. Utan en kompis kommer i så fall använda sina poäng. Jag vet att det går online (fast han inte reser med)

Men kommer det fungera på flygplatsen?

Tacksam för svar.

Följer han med dig till flygplatsen eller hade du tänkt göra det i hans namn? Enklast lär ju vara att ringa SAS eller skriva på Facebook. Dem brukar svara snabbt där från vad jag sett tidigare.
 

AABack2ARN

Medlem
Tveksamt. Men möjligt om ni ringer från incheckningen.

(För övrigt en väldigt snäll kompis med tanke på vad det kostar dig att köpa 25000 eller 40000 poäng och sätta tillbaka på vännens konto.)
 

Mr.Smith

Medlem
Följer han med dig till flygplatsen eller hade du tänkt göra det i hans namn? Enklast lär ju vara att ringa SAS eller skriva på Facebook. Dem brukar svara snabbt där från vad jag sett tidigare.

Han är på flygplatsen, vi flyger ungefär samtidigt fast till olika orter. Tänkte mest om någon hade erfarenhet, stod ingenting om det på sas hemsida. Bara att det fungerade vid online bokning. Känns inte som att man får bra svar från supporten om jag ska vara ärlig ;)
 

fcx

Medlem
Tyvärr, den som betalar måste vara med på samma flight:

"Standby upgrade on scheduled flight operated by SAS can be used by member and accompanying family members or friends on the same flight."
 

Mr.Smith

Medlem
Tyvärr, den som betalar måste vara med på samma flight:

"Standby upgrade on scheduled flight operated by SAS can be used by member and accompanying family members or friends on the same flight."

Aj då, missade den texten. Synd! verkar ha fått seatblock enligt ExpertFlyer, så jag får väl härda ut i ECO.
 

sembl

Medlem
Jag bad snällt att uppgradera Dr Miss sembl cph-iad här på arlanda och förklarade att jag inte skulle resa idag och bad den fantastiske killen i checkinen att lägga en kommentar. När hon landade och gick till gate för att kolla om hon blev uppgraderad så frågade de om jag var en random snäll guy and if she knew me. Så de frågade om hon ville ha business när det ändå var någon annan som pröjsade

Kostar inget att fråga och be snällt
 

jumbooze

Medlem
Jag bad snällt att uppgradera Dr Miss sembl cph-iad här på arlanda och förklarade att jag inte skulle resa idag och bad den fantastiske killen i checkinen att lägga en kommentar. När hon landade och gick till gate för att kolla om hon blev uppgraderad så frågade de om jag var en random snäll guy and if she knew me. Så de frågade om hon ville ha business när det ändå var någon annan som pröjsade Kostar inget att fråga och be snällt
Utmärkt Sembl, då när jag ska åka nästa vända så frågar jag dig som random nice guy ;)
Kostar ju inget att fråga och be snällt :cool:
 

jumbooze

Medlem
Som sista utväg, har jag drömt men ska man inte kunna uppgradera med EuroBonus-poäng ombord planet i mån av plats?
 
Toppen