Senaste nytt

Inrikes med United - New York - San Fransisco t/r

Lallarn

Medlem
Hej,

Tänkte bege mig från New York till San Fransisco och tillbaka i sommar över några dagar. Planerar att åka 23 juli (ons) - 27 juli (sön). Det finns dock väldigt många alternativ, och bästa pris är ju inte allt, så tänkte höra hur jag kan optimera upplevelsen lite. Jag kommer bo precis norr om Central Park så LaGuardia är extremt nära, men jag kan tänka mig JFK eller Newark också (åker dock hem från Newark så inte direkt prio ett).

Alternativ:

-Hur är United Club lounge inrikes på LaGuardia, JFK och Newark? Finns en del att läsa här (United Airlines - United Club and Other United Lounges) men inte speciellt mycket information.
-Jag tänkte ta ett stopp på vägen dit för att uppleva lite mer, bör jag ta ett byte på O'Hare möjligen? Eller finns det någon annan flygplats med bättre lounge/upplevelse?
-Hur är inrikesloungen på San Fransisco? Ser att den öppnar 05:00. Det går ett flyg 07:00 direkt till New York som jag eventuellt tänkte ta. Då kan man hänga på stan hela natten, anlända runt 04:30 till flygplatsen och sova/äta någon timme i loungen.

Alla tips och tricks mottages gärna. Har förstått att inrikesloungerna i USA inte direkt är att hänga i julgranen, men kanske finns det några guldkorn? Jag åker självklart ekonomi och är EBG(D).
 

Jonas C

Medlem
Rent teoretiskt bör man väl kunna göra en airside busstransfer mellan Terminal C och B på Newark. Med andra ord ska det vara möjligt att besöka SAS eller Lufthansa loungerna även om man reser med United på domestic, eller har jag fel?
 

Lallarn

Medlem
Jag kommer åt utrikes-loungerna på Newark när jag åker hem från new York (till Oslo) i alla fall, så det är inte speciellt aktuellt just nu. Vill snarare se på "bra" inrikeslounger i USA - om det nu finns några!
 

Senator

Moderator
United Club på LGA är inte särskilt mycket att hänga i julgranen och inte något jag hade lagt min tid på.

En tanke som slår mig är att JFK-SFO är United P.S.
United Airlines - Premium Service JFK to LAX and SFO Flights

Du kan åka (om du hittar bra priser) och ta en kväll/dag
JFK/LGA/EWR-IAD-SFO
EWR-BOS-SFO
JFK-LAX-SFO
LGA/EWR-ORD-SFO
LGA/EWR-DEN-SFO

Boston och Chicago är bra med tunnelbana som går till stan. Om du vill till Washington kan du åka EWR-DCA och sedan DCA-ORD-SFO eller SFO-ORD.

Men om ditt syfte är att åka till SFO hade jag köpt P.S beroende av pris och åkt direkt.
 

Lallarn

Medlem
Tack för bra tips! Jag kom på att jag läst Dr Miles inlägg där det nämndes att inriksflyg i USA inte har någon fuel surcharge. Är det således värt att boka resa NY-SFO med EB-poäng? Kanske är onödigt, men jag har en del som ligger och skräpar. Annars är ju det fina med United att det ger 100% till EuroBonus i ekonomi.
 

mha321

Medlem
-Hur är United Club lounge inrikes på LaGuardia, JFK och Newark? Finns en del att läsa här (United Airlines - United Club and Other United Lounges) men inte speciellt mycket information.
-Jag tänkte ta ett stopp på vägen dit för att uppleva lite mer, bör jag ta ett byte på O'Hare möjligen? Eller finns det någon annan flygplats med bättre lounge/upplevelse?

Jag har aldrig besökt någon inrikes lounge i USA som skulle vara värd en stopover för att besöka den. Jag skulle isåfall definitivt föreslå att du försöker hitta timing så att du kan lämna flygplatsen och besöka staden den ligger invid, vilken det än är.
 

Senator

Moderator
Tack för bra tips! Jag kom på att jag läst Dr Miles inlägg där det nämndes att inriksflyg i USA inte har någon fuel surcharge. Är det således värt att boka resa NY-SFO med EB-poäng? Kanske är onödigt, men jag har en del som ligger och skräpar. Annars är ju det fina med United att det ger 100% till EuroBonus i ekonomi.

Du kan söka plats via United.com utan att ha en profil. Finns dock inte så mycket på dina datum. Resa direkt från EWR kostar $415 t/r
 

johhenrik

Medlem
Tack för bra tips! Jag kom på att jag läst Dr Miles inlägg där det nämndes att inriksflyg i USA inte har någon fuel surcharge. Är det således värt att boka resa NY-SFO med EB-poäng? Kanske är onödigt, men jag har en del som ligger och skräpar. Annars är ju det fina med United att det ger 100% till EuroBonus i ekonomi.

Att boka United inrikes med EB-poäng är verkligen prisvärt, speciellt om du bokar deras Premium Service som Senator nämner. Priset i Business First är ~$2.000 för en biljett, men bara 30.000 EB-poäng för en enkelbiljett. Detta för att United går att boka som Business. Sen tillkommer typ 13kr i avgift. Men, du måste boka dessa i god tid, då PS-flighterna går ganska snabbt.
 

Jonas C

Medlem
Samlar man miles hos Lufthansa Miles&More är det en ännu bättre deal att använda dem på inrikes. United BusinessFirst för 35K miles t/r JFK-SFO och €5 i skatter. Bland den bästa valuta man kan få för M&M.
 
Toppen