Senaste nytt

Hur bra har ni blivit belönade som platinummedlemmar i form av upgrades?

Hej!

tänkte höra med er om det är värt att satsa på platinum medlemskapet inom detta hotellprogrammet, man läser ju sig till förmånerna, men efterlevs dem är min fråga? :)
 

MolleX

Medlem
Om 2 veckor blir jag platinum och kan berätta mer. Hoppas någon under tiden kan fylla på så man vet om det har varit värt det eller inte.
 

flybob

Medlem
I USA tycker jag helt klart att det är bra. Ofta blivit uppgraderad och alltid fått frukosten eller poäng. 4 poäng per dollar är trevligt.
När man kommer över 100 nätter så får man en "personal ambassador", något som jag inte tycker har givit något större mervärde.
 

nilsson

Medlem
Jag har aldrig inte blivit uppgraderad som platinum. Sedan brukar ju alla rum uppfylla fyrklövern bra säng, tyst, mörkt och rätt temperatur, så skillnaden är oftast inte väsentlig.
 
K

KavlingeDude

Guest
Hej!

tänkte höra med er om det är värt att satsa på platinum medlemskapet inom detta hotellprogrammet, man läser ju sig till förmånerna, men efterlevs dem är min fråga? :)


Mina erfarenheter är att det är väldigt individuellt och säsongsberoende. Skall man generalisera så är Kina och USA de som är bäst på att visa uppskattning. Övriga världen är det lite blandat för. Sämst är Europa.
Nu senast förra veckan när jag bodde på Ett shearton i Shanghai så fick jag en svit på 49/50 våningen utan knussel. Första gången jag bor i rum som har 1 toalett, en dusch med toalett och ett badrum med separat dusch och toalett. En enorm walk in closet som krävde RECCO taggade kläder för att bli hittade. vardagsrummet var inrett i Ming dynastistil likaså sovrum. Kontoret var av ordinär inredning men allt fanns. Fax, complementary iPad för slösurf i soffa och fri minibar.
 

Mindek

Medlem
Lätt värt det om man reser till ställen med SPG hotell. Alltid nån form av uppgradering av rum (ofta till svit), extra poäng, club lounge access, frukost, internet mm.

Du kan ju börja med en challange som ger dig platinum efter 18 nätter inom 3 månader.
 
Toppen