Senaste nytt

SJ vill ha tips på hur deras webbsida kan förbättras

Redaktionen

Medlem
Redaktionen tipsar:

Över 100.000 passagerare reser varje dag med SJ och många använder sj.se för att boka biljetter, leta information eller se aktuella avgångstider. Nu vill SJ ha hjälp att förbättra sin webbsida, ”Nya sj.se” är ett så kallat crowdsourcingprojekt där man med kundernas hjälp ska få tips och idéer på hur webbsidan ska bli bättre.

Det kan exempelvis handla om hur bokningen ska fungera, hur man ska kunna välja sittplats eller uppgradera sin biljett till första klass, eller hur anpassningen för mobiltelefoni ska fungera bättre.

Läs hela artikeln

Och nu är förstås frågan, har du tips på hur SJ kan förbättra sina webbtjänster?
 

Jacob

Medlem
Få personer lär ha bättre koll på SJs webbtjänster än BusinessClass frekventa och medvetna resenärer. Har du tips på hur SJ kan förbättra sina webbtjänster? Dela med dig av dina tankar!
 

gdaily

Medlem
1) Se till att man kan välja sin sittplats (som på flyget, alltså inte bara ange gång/fönster) utan ned på sittplatsnivå. Jag vill exempelvis gärna sitta i mitten av vagnen i tågets färdriktning).

2) Uppgradera (med poäng) för oss som har puckade resepolicys i tjänsten. Ja, ekonomiklass ska bokas, även om förstaklass är billigare!
 
Last edited:

Robin_L

Medlem
1) Se till att man kan välja sin sittplats (som på flyget, alltså inte bara ange gång/fönster) utan ned på sittplatsnivå. Jag vill exempelvis gärna sitta i mitten av vagnen i tågets färdriktning).

Det är redan möjligt att välja en exakt plats.
Skärmavbild 2014-03-24 kl. 10.40.39.png

2) Uppgradera (med poäng) för oss som har puckade resepolicys i tjänsten. Ja, ekonomiklass ska bokas, även om förstaklass är billigare!

Det går även att uppgradera återbetalningsbara tågbiljetter med poäng.
Skärmavbild 2014-03-24 kl. 10.45.20.png
 

gdaily

Medlem
Tack Robin,

men i fall 1 krävs det att du vet hur vagnen ser ut. Jag har i alla fall inte lyckats få fram en vagnskarta som markerar vilka platers som är lediga och som är upptagna (vilket flyget har).

I fall 2 krävs det att du kontaktar medlemsservice. Frågan gällde hur SJs websida ska bli bättre, dvs man ska kunna göra detta tämligen enkla sak online.
 

Palazzi

Medlem
Möjligheten att få priopoäng ist för voucher vid förseningar. Som pendlare har jag alltid resorna betalda, så de där voucherna blir aldrig använda. För priopoängen kan man ju köpa hotellnätter mm...
 
Toppen