Senaste nytt

Tips på hotell i Shanghai - Fairmont, Waldorf Astoria eller Mandarin Oriental

Magnus_K

Medlem
Hej!

Ska besöka Shanghai i slutet på april och skulle behöva rekommendationer på hotell.
Vad jag förstår från Tripadvisor så ligger Fairmont, Waldorf Astoria, Mandarin Oriental högt upp på listan.
Jag vet att dessa har bra standard men vilket ligger bäst till?
Finns det andra bra hotell med hög standard så är jag även intresserad av dessa.

Tack på förhand!

Magnus
 

johhenrik

Medlem
Jag bor alltid på InterContinental Ruijin. Det ligger väldigt bra till. Men om du vill bo vid The Bund så är det hög klass på många hotell där. Turistfälla deluxe dock.

Edit: Vilka datum är du där? Jag är där april 18 - 28.
 

Magnus_K

Medlem
Jag kommer vara där från 30:e april till 4 maj, en lång weekend. Första ggn jag är där så har dålig koll på var man ska bo.
Var ligger InterContinental? Ligger det i business distriktet eller?
 

johhenrik

Medlem
Det finns 4st IC i Shanghai. IC Pudong är det i businessdistriktet.

Sök efter det på Google Maps så ser du vart det ligger. Det är ett trevligt område som jag kan rekommendera. Det som är bra med IC i Kina är att du kan boka Advance saver rate som är helt avbokningsbart och ingen deposition. Så jag brukar betala 1100kr per natt för club room. Som Ambassador får jag alltid en svit på över 110kvm. Frukosten är riktigt bra där som ingår i club rate. Dock serverar de inte champagne i club lounge.
 

Magnus_K

Medlem
Tack för tipset!
Det verkar väldigt prisvärt.
Rent generellt så ligger ju priserna lägre på hotell i asien och det är något man ser nu när man söker lite mer fokuserat på hotell.
Förresten, finns det några sköna restauranger du skulle rekommendera?
 

joa

Medlem
Har alltid bott på Radisson på Nanjing Road. Alldeles vid peoples park och dess tunnelbanestation.och gågatan/shoppinggatan Nanjing Road . 5 minuters promenad till en av de marknader som säljer fakes av allt du kan tänka dig om det är av intresse.
Beror väl lite på vad man vill bo i för område, men här är det mycket liv och rörelse och en stor knutpunkt för tunnelbanan..
 

TheEagle

Medlem
Jag gillar Hyatt on the Bund. Se till att boka ett rum på Club-level med utsikt mot floden.
Riktigt bra hotell där man brukar hitta rum till ok priser.
 
Toppen