Senaste nytt

Air China i business class. Någon med erfarenhet?

ACervin

Medlem
Skall ta en sväng till Helsingborg på US DM poäng. Hemresa fredagen den 4 april. Har hittat C hela vägen med Thai

Men nu till mitt problem att komma ner till BNE med ankomst den 21/4. Börjar jobba den 22/4. Behöver lämna CPH den 19 och har haft svårt att hitta C hela vägen. Kan flyga SQ hela vägen men då blir sträckan SIN-BNE i Economy (nattflyg). För att göra en lång historia kort. Har hittat CPH-LHR-PEK-BKK-BNE i C hela vägen. Med CA 938 från London till Peking , nattflyg 777. David har recenserat China Airlines men bara first (inte så bara).

Någon med erfarenhet av China Airlines ? Service, stol, säkerhet? (borde vara i omvänd ordning).
 

Jakob K

Medlem
Jag och en kollega har gjort ARN-PEK-HKG ToR i höstas.

Vi flög i A330 och A320 (1 leg) om jag minns rätt. Hårdvaran är bra med 180 graders full flat och minst 2 meter längd. Seating är 2+2+2

Sträckan ARN-PEK var lika rörigt kinesisk som en vanlig måltid i kina. Maten kommer in ad hoc och högt blandas med lågt. . Detta gällde både tur och retur. Intressant är även att dom verkar ha politruk ombord som vandrar fritt mellan kabinen och cockpit etc.

PEK-HKG var väldigt mycket bättre servicemässigt med korrekt och konsekvent personal.

Inget förstahandsval - men till rätt pris är det helt ok.
 
Toppen