Senaste nytt

Incheckningsproblem med US Airways Award

fcl

Medlem
Jag befinner mig på Kastrup där jag i morgon ska flyga till Houston. CPH-(LH)-FRA-(US)-CLT-(US)-IAH bokat som award på köpta poäng i Business.

Jag checkade online på Lufthansa som vidarebefordrade mig till SAS. Så jag har nu ett boarding pass till Frankfurt. När jag frågade vid incheckningsdisken på Kastrup så kunde inte de se mer än till FRA. De frågade dock om jag skulle via Washington DC. Här bör påpekas att US på eget bevåg bokade om mig från FRA-(LH)-IAD... till FRA-(US)-CLT för några månader sedan.

Jag antar jag kan gå till transferdisken på FRA och få ett nytt boardingkort, men jag måste väl få bagaget taggat hela vägen till Houston?

Finns det risk för att jag måste hämta ut min väska i FRA om de inte kan tagga den hela vägen?

Tittar jag på us airways hemsida ser jag alla flighter. Med Lufthansas PNR ser jag bara LH flighter.

Min bytestid i FRA är 1:35.

Tacksam för all hjälp jag kan få så att jag kan sova gott på Hilton Kastrup i natt.
 
Jeg ville nok tage et print af min E-ticket (kan findes her under "manage my booking" med ticket #).

Hvilke recordlocators har du? Hvad ser du hvis du slår din booking op på LOT.com eller thai.com? Med "kun" 1:35 har du jo lidt travlt hvis du først skal hente bagagen og så checke den ind igen, så det er da en stor fordel at få det ordnet i Kastrup.
 

fcl

Medlem
Jag har laddat ner US Airways appen och tar skärmdumpar från den på hur min e-ticket och platsreservationer ser ut. På Saudia så står det Airport Control på CPH-FRA och Open for Use på resten. Fare calculation ser lite konstig ut då den innehåller "CPH LH X/FRA LH X/WAS US X/CLT US HOU" vilket var den routing jag hade från början innan US Airways bokade om mig.
 

fcl

Medlem
Det löste sig genom att gå till servicedisken nyss. Efter 10 minuters knappande fick jag boardingkort hela vägen.
 
Toppen