Senaste nytt

Trat - Bangkok med ATR-72 Bangkok Airways

flapps

Medlem
Vi hade haft vår årliga semester på Koh Chang och det var dags att resa tillbaka till Bangkok.

Bilen hämtar oss på hotellet kl 07.00 för att köra oss till Trat Airport. Resan dit tar dit ca: 1 1/2 timme inkl färjan. Vi är där i god tid innan avgång kl 10.00. Flygplatsen är en liten trevlig sak men just nu så håller dom på med ombyggnad/uppgradering så det var ganska stökigt denna förmiddag.

20140315_084606.jpg
Bangkok Airways har 3st avgångar härifrån om dagen. 10.00 , 13.10 eller 18.35
Vi bokade en månad för avgång och betalade 2550 Baht pp
Incheckningen tog ganska lång tid då där var många passagerare som hade connecting flight med diverse bolag.
Efter en bra stund så hade vi fått checka in våra väskor så vi gick direkt till gaten..

Vår fina transport ut till flyget ...
20140315_085604.jpg
20140315_093954.jpg

15 min innan avgång blev det således boarding till vår Atr-72 som skulle ta oss till Bangkok 20140315_094052.jpg

Vårt flyg var fullbokat till sista plats så jag försökte komma bland dom första för att ta lite bilder.. Det gick sådär ;)
20140315_094500.jpg 20140315_094524.jpg

Vi sätter oss på våra platser 2a och 2b och planet fylls på snabbt och vi rullar ut exakt kl 10.00.
Fru flapps gillar inte dessa flygtyper, dels tycker hon dom är små och väldigt bullriga samt att det blir snabbt turbulens vid minsta "gupp". Då denna resa endast tar 40 min så fixar hon det ganska bra.

När vi då har kommit upp på vår marschhöjd så får vi faktiskt en trevlig frukost fast det är en så pass kort flygning det tycker jag är väldigt bra. Smakar helt ok och kaffet hinner fyllas på 2 ggr. Servicen känns inte stressad och dom tar in brickorna 15min innan det är dags för landning.
20140315_100009.jpg

Kärran i sig själv känns gammal och sliten med inte speciellt stor plats. Nu spelar det iofs ingen roll då det tar som sagt bara 40 min. Sätena är inte speciellt sköna heller så träsmaken gör sig påmind efter en halvtimme.
20140315_094542.jpg

Vi landar på tid och vi får åka buss in till terminalen där vi får våra väskor ganska snabbt.

Avslut

I det stora hela en trevlig flygning där man får en ordentlig frukost på så kort tid. Inga krussiduller och dom tar oss från A till B billigt och bra...

/flapps
 

charmkurs

Medlem
Bangkok Airways är för det mesta bra - och hinner som sagt med något att äta även på flygningar under en timme. Men ska sägas att de har changserat ;) - i början fick man varm mat på lilla ATR-72 till Samui - nu är det en macka även på de större kärrorna. De har en bra FF för den som flyger mycket på deras destinationer med födelsedagsbonusar, svara-på-enkät-bonusar etc.
 

spritfet

Medlem
Bangkok Airways bjuder inte på något extra, men helt ok. Gjort samma resa och har lite svårt att förstå varför incheckningen stänger så tidigt när det är en kärra som ska lyfta...
 
Toppen