Senaste nytt

Blixten slår aldrig ned på samma ställe två gånger

Nemo

Medlem
Ska man spinna vidare på rubriken och ordspråksvitsar så är svaret En olycka kommer sällan ensam.
 

agehall

Medlem
Tja, det beror ju på vad som faktiskt hände ombord på MH370.

Om det är så att MH har problem med sitt underhåll och det orsakade hela olyckan (vilket jag absolut inte har några belägg för) så är det ju farligt. Men om dåligt underhåll inte var en faktor så ser jag ingen anledning till att inte flyga MH.
 
Jag står i begrepp att boka Bali - Kota Kinabalu via Kuala Lumpur med Malaysian för 3300 SEK i Business ToR, också bra pris. Samma tanke har också slagit mig. Förmodligen har säkerhetsåtgärderna skruvats upp en hel del...
 

Alf

Medlem
Malasian har i alla fall tidigare haft ett gott rykte när det gäller underhåll och piloter. Men det känns ju lite tveksamt att kliva på ett av deras plan just nu när detta hänt och man har ingen susning om vad som hände.
Jag har en bokning till KUL framöver med Turkish Airlines och jag måste erkänna att jag känner det mer tvivelaktigt att kliva på deras plan. Hem är det som väl är med Thai. Thai har i alla fall fått sin grundläggande säkerhetskultur från SAS så den känner jag mig tillfreds med.
 
Toppen