Senaste nytt

Köpa uppgradering airside på Heathrow terminal 5?

agehall

Medlem
Jag funderar på en sak; om man flyger ARN-LHR-xxx och vill försöka köpa en uppgradering på LHR-xxx, kan man göra det airside på LHR T5? Eller går det kanske att göra på Arlanda?
 

Senator

Moderator
Jag uppfattar att det är Service Desk airside som hanterar detta. Ett annat trick att testa är att enbart göra en OLCI på ARN-LHR, sedan se om du får ett erbjudande på LHR-XXX lite senare vid att öppna OLCI igen.

Så kolla airside
 

AABack2ARN

Medlem
Jag är tveksam till att det går att göra på Heathrow. På Arlanda fanns det tidigare (när BA bodde i Terminal 5) en skylt som sa att man kunde fråga om deras specialerbjudanden om man ville pröva på Club World eller World Traveller Plus. Har dock inte sett den på sista tiden.
 

Senator

Moderator
Jag är tveksam till att det går att göra på Heathrow. På Arlanda fanns det tidigare (när BA bodde i Terminal 5) en skylt som sa att man kunde fråga om deras specialerbjudanden om man ville pröva på Club World eller World Traveller Plus. Har dock inte sett den på sista tiden.

Har dock sätt dessa på LHR T5...
 

AABack2ARN

Medlem
Har dock sätt dessa på LHR T5...

Även airside? Har uppenbarligen inte tittat!

I och för sig är nog enda gången jag behövt prata med Service Disk är när jag missat anslutningen till Stockholm därmed behövt bli ombokad på nästa flight. Dvs den innan passkontrollen/säkerhetskontrollen i T5. Och då har jag i alla fall inte sett några skyltar om uppgraderingar
 

agehall

Medlem
Det borde ju rimligen finnas någon slags transferdesk som kan hantera detta tycker jag, för om man går in i T5 airside så kommer man ju inte enkelt ut igen..
 

Magino

Medlem
Vill minnas att jag för något år sedan sett vid transferdisken att man kan uppgradera till nästa kabin för £499 på vissa flighter.
 

AABack2ARN

Medlem
Transfer Desken på T5 är väl den som är innan passkontroll/säkerhetskontroll. Detta eftersom man MÅSTE ha ett giltigt boardingpass för att ta sig in på T5 högst 35 (?) minuter innan avgång. De tror jag inte hjälper dig med eventuella uppgraderingar då deras fokus verkar vara ombokningar på grund av strul.

Inne på T5 finns två Customer Service Center (South and North) som borde kunna hjälpa dig

Utöver det finns ett Customer Service center i närheten av Champagnebaren i Galleries First. Men vad de kan bistå med vet jag inte.

Transferdiskarna på T3 däremot kan nog hjälpa dig med alla möjliga önskemål om de är på rätt humör.
 
Toppen