Senaste nytt

Swiss eller Lufthansa i ekonomiklass?

Voyageur

Medlem
Om valet tyvärr faller på ekonomi, vilken produkt skulle man helst välja, Swiss A330-300 eller LH A380-800? Antar att produkterna i sig är snarlika men vad tycker ni som provat dessa?
 

agehall

Medlem
(Swissair finns väl inte längre, så rubriken är lite missvisande)

Jag föredrar A380 framför A330 i ekonomi då jag upplever att det är lite mer plats, men allt hänger på vilka platser du kan få tag på.
 

Voyageur

Medlem
Mycket riktigt där! Fel av mig =)

Men jag håller med om att A380 erbjuder en större komfort än äldre A330/340, speciellt vad jag har förstått med en inbyggd box under stolen som förtar utrymme.
 

agehall

Medlem
Om det är skit under stolen framför eller inte har egentligen inte så mycket med flygplanstypen att göra som inredningen. Jag har inte råkat ut för någon box under stolen framför på en LH A380, men jag kan inte gå i god för att det inte finns någonstans i kabinen.
 

Lallarn

Medlem
LH A380 har väl 3-3-3-config medan LX A330 har 2-3-2, vilket gör att man på Swiss kan få en lite mer privat upplevelse (speciellt om man sitter i den mindre, främre ekonomikabinen).

Flög senast PEK-ZRH med LX i A330:an i ekonomi och mediaboxen under sätet framför störde mig inte nämnvärt. Bra underhållningssystem också. Annat var placeringen av mediaboxen på Thai BKK-PEK på A330 - helt värdelös! Den satt fast vågrätt på sätet framför så man fick inte plats med fötterna under utan hade bara en tredjedel av vanligt benutrymme till höger.
 

Voyageur

Medlem
LH A380 har väl 3-3-3-config medan LX A330 har 2-3-2, vilket gör att man på Swiss kan få en lite mer privat upplevelse (speciellt om man sitter i den mindre, främre ekonomikabinen).

Flög senast PEK-ZRH med LX i A330:an i ekonomi och mediaboxen under sätet framför störde mig inte nämnvärt. Bra underhållningssystem också. Annat var placeringen av mediaboxen på Thai BKK-PEK på A330 - helt värdelös! Den satt fast vågrätt på sätet framför så man fick inte plats med fötterna under utan hade bara en tredjedel av vanligt benutrymme till höger.

Ja det stämmer ju! 2-3-2 är alltid att föredra för en mer privat känsla då vi är två som flyger! Dock upplever jag sittutrymmet i A380:n som större och mer flexiblare (jämför med TG som jag flög i vintras), men känslan förtas i och för sig kanske av 3-3-3 configen.
 
Toppen