Senaste nytt

Vilka i Sverige hyr ut elbilar?

Morgan

Medlem
Såg att Europcar ska börja hyra ut Volkswagen eUp i Stockholm. Sedan tidigare hyr Preem och Hertz ut Volvo C30 Electric i Nacka och vid Globen/Stockholm. Sunfleet erbjuder också Volvo C30 (och V60 hybrid).

Vilka fler alternativ erbjuds för den som vill hyra en elbil? Med t.ex. Preems prissättning för C30 så är den extremt prisvärd för korta dagsutflykter (299 kr inklusive bränsle!).
 
Eftersom du räknar in Sunfleet som är en bilpool kanske även Move About kan tas med. De har framförallt Nissan Leaf i sina pooler som har likvärdig räckvidd med C30 Electric.
Två intressanta tariffer i deras prissättning beroende på ditt behov är 169 kr för kväll 17-23 eller kanske framförallt 499 kr för hel helg (fre kl 17 - sön kl 23)
 
Något sent svar. Men kan rekommendera MoveAbout, de är väldigt enkla att ha med och göra, snabbt och boka. Tog mindre än en halvtimme från samtal till kundtjänst tills det jag kunde köra bilen.

Här i Halmstad har de Nya Nissan Leaf 40KWh, utmärkt för småärenden
 

Flyer722

Medlem
Aimo i stockholm var väldigt förmånligt och när deras testperiod tog slut fick man rabattkod på 250kr för nästa hyra
 

FF#1

Medlem
Sixt har några tesla i stockholm, dock alltid uthyrda har aldrig fått tag på någon.

Hertz har en flotta med Renault Zoe, har hyrt några ggr.

Pratar vi sedan ladd hybrider så har Sixt några Mini Clubman eller vad de nu heter, kommer ca 3 mil

Hertz har en bunt Volvo och Toyota hybrider.
 

Xpressen

Medlem
Avis Landvetter har Tesla i sin flotta nu fick jag berättat för mig när jag hämtade ut helgens hyrbil. Vågar inte säga hur många men såg två i garaget i alla fall.
 

Berglund

Medlem
Avis Arlanda har ett antal Tesla, hörde en uppgift om 20 st. De flesta är dock bokade på mini-lease eller längre hyror. Man får i alla fall prisuppgift via hemsidan.
 
Toppen