Senaste nytt

Hyrbil från New York till San Francisco

kexxcream

Medlem
Planerar en road trip med några vänner från New York till San Francisco mellan 22 juni och 14 juli. Skulle gärna vilja be om hjälp vad man ska tänka på och om jag har förbisett något. I samtliga sökningar har jag tittat på standard SUV.

Har först tittat på BAs biluthyrning för ovanstående datum och det var rent absurda priser.

Tittade sedan på Drive USA och det såg lite bättre ut: DRIVE-USA | Great Deals on Rental Cars in Florida, California, New York, and the United States. Kostnad: €871 + $500 envägsavgift (totalt cirka 10 800 kr)

Gick vidare med att undersöka och jämföra med US Rent Car Car Hire USA | usrentacar fast det slutade med att priset drog iväg rätt snabbt. Kostnad: 13 600 kr + envägsavgift på $700 (totalt cirka 18 000 kr)

uDrive (United States Car Hire America Car Rental USA Rent A Car Dollar Hertz Avis Budget Compare Cheap US Car Hire) had mer generösa priser men inte när det gäller SUV. Kostnad: 14 130 SEK

Någon som har erfarenhet av att åka från New York och köra hela vägen till San Francisco? Eller har erfarenhet av envägsbilhyra i USA? Det som efterfrågas är bra priser för SUV men går också bra med exempelvis Dodge som kan hantera grusvägar.
 
Last edited:

kexxcream

Medlem
100%. Från New York tänkte vi sikta in oss på DC och därifrån norr mot Niagara och sedan väster till Chicago. Därifrån tänkte vi dra igenom Route 66 vilket jag har fått information från folk som har kört rutten att man behöver 2-3 veckor på sig. Vi är tre personer så det får lov att kosta för en sådan resa men är mer ute efter information som jag kan ha förbisett när man kör i USA.
 

Lallarn

Medlem
Ebilhyra har jag använt mycket (ex en helt ny Dodge Durango från Seattle till Las Vegas). Alla envägshyror får en extra avgift som betalas lokalt på plats, och ingår inte i bilhyran. Avgiften brukar vara på ca $400-500.
 

OliT

Medlem
Det hade hjälpt mycket om du hade kunnat berätta i vilket härad priserna du fått fram är. Det känns ju tokigt att jag ska söka på samma sajter som du redan gjort för att få fram priser.

I alla fall: På Hertz (via svenska sajten, Amex CDP) landar jag på knappt 11 000 kronor för en SUV, då med försäkring och envägsavgift inkluderat.
 

agehall

Medlem
Ebilhyra har jag använt mycket (ex en helt ny Dodge Durango från Seattle till Las Vegas). Alla envägshyror får en extra avgift som betalas lokalt på plats, och ingår inte i bilhyran. Avgiften brukar vara på ca $400-500.

Använd INTE de där skojarna om du vill få något som liknar det du bokat. De likställer tex en cab med en icke-cab. Det är det mest oseriösa hyresföretag jag stött på och de tar inget som helst ansvar för när saker går snett.
 

Lallarn

Medlem
Använd INTE de där skojarna om du vill få något som liknar det du bokat. De likställer tex en cab med en icke-cab. Det är det mest oseriösa hyresföretag jag stött på och de tar inget som helst ansvar för när saker går snett.

Har fungerat riktigt bra för mig. Fick till och med en personlig kontakt med direkt mailadress som hjälpta till flera gånger. Använde det i USA tror jag 4 gånger medan jag var där, och även använt i Sverige och Portugal. Har jag bokat via andra företag (t.ex. Hertz) har allt abra varit sämre och dyrare.

Men, det är ju lite som att boka en flygresa via en resebyrå, så jag antar att om något går riktigt snett kan det bli problem.
 
Toppen