Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

rob74

Medlem
Rob74

Det verkar ha skett något med SAS sökmotor efter att de ändrat till Eurobonus 2.0. Tidigare så visade månadskalendern tillgängliga awardflighter som i själva verket i närtid redan hade bokats. Troligtvis berodde detta på att körningar/indexeringar eller vad man nu vill kallade det gjorde i batch eller liknande och därmed inte i realtid. Men vad som skett nu är att både månads och veckokalendern konstant visar platser som aldrig funnits tillgängliga för alla. Jag hävdar detta då jag under relativt hög frekvens undersökt saken. En teori är att dessa icke tillgängliga platser som visas på hemsidan är verket av möjligheten för Guld/Diamant att få awardplatser utifrån deras status. / alternativt att dessa datum är då Guld/Diamant tagit ut awardplatser.

Intressant!
Jag upplever dock att detta var fallet redan innan 2.0 med guld/diamantfördelar för awardbokning var på tal.
Hursomhelst så är det ju enormt störande när man letar resorna.
Ofta upplever jag det också som att det är returresan som strular.
Den som har en lever (risken är väl att det blir många stödstänkare under letandet för att lugna nerverna... ;) ) får väl se vad som händer med detta då...
 

Filip

Medlem
Intressant!
Jag upplever dock att detta var fallet redan innan 2.0 med guld/diamantfördelar för awardbokning var på tal.
Hursomhelst så är det ju enormt störande när man letar resorna.
Ofta upplever jag det också som att det är returresan som strular.
Den som har en lever (risken är väl att det blir många stödstänkare under letandet för att lugna nerverna... ;) ) får väl se vad som händer med detta då...

Ja problemet fanns där innan 2.0 men min tolkning är att det då funnits i närtid awardbiljetter som du eller jag kunnat boka men som helt enkelt någon annan hunnit före. Det som skett nu är att åtminstone jag aldrig kunnat boka de biljetter som annonseras på sidan och som inte är tillgängliga. Då har jag som sagt varit högfrekvent i mitt sökande.
 

rob74

Medlem
Ja problemet fanns där innan 2.0 men min tolkning är att det då funnits i närtid awardbiljetter som du eller jag kunnat boka men som helt enkelt någon annan hunnit före. Det som skett nu är att åtminstone jag aldrig kunnat boka de biljetter som annonseras på sidan och som inte är tillgängliga. Då har jag som sagt varit högfrekvent i mitt sökande.

Ok, då är jag med...
Men nog borde de ta och se över detta snarast, innan psykbrytet hos kunderna blir totalt.
Har för mig att det var något som SAS hade på sin "att-göra-lista", enligt någon rapport här.
 

Börnen

Medlem
Kan bekräfta att det som sagts tidigare i tråden. Det går att applicera 2-4-1 i efterhand. Bokade vi web igår kväll (2 vuxna + 1 barn) och ringde Tallin idag. Fick tillbaka poäng motsvarande en vuxen omdelbart utan krångel
 

Vulkan

Medlem
Som jag förstår det måste man alltså boka tur-och-retur. Innebär det att det måste vara en poängbokning t/r? Går det att boka t.e.x. utresan på poäng 2-4-1, och hemresan betalas med pengar som vanligt så länge det är i samma bokning?
 
Som jag förstår det måste man alltså boka tur-och-retur. Innebär det att det måste vara en poängbokning t/r? Går det att boka t.e.x. utresan på poäng 2-4-1, och hemresan betalas med pengar som vanligt så länge det är i samma bokning?
Ja det måste vara poängbokning tur-och-retur.
 

Henrik_B

Medlem
Fungerar det att applicera 241 när man enbart har en enkelväg bokad med poäng sedan tidigare? Meningen är alltså att få till en returresa.
 

rodstrom

Medlem
Har rotat lite men hittar inget unisont svar, så skjuter här:

Betalar man skatter och avgifter för 2 PAX när man bokar med 2-4-1? (Exempel skatter och avgifter 400 kr per person, blir 800 kr när man bokar med 2-4-1)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen