Senaste nytt

Gratis samtal till medlemmar med SAS nya app EuroBonus Connect

Redaktionen

Medlem
Redaktionen tipsar:

Nyligen kunde vi berätta om de förändringar som görs i EuroBonus i början på april. Bland nyheterna fanns en ny Diamantnivå men också en helt ny app som gör det möjligt att gratis ringa mellan EuroBonusmedlemmar. Vi har alla detaljer kring nya EuroBonus Connect. Det är företaget Zaark som utvecklat appen som kommer kunna laddas […]

Läs hela artikeln nedan:

Artikel på svenska:
Gratis samtal till medlemmar och för poäng till fasta telefoner med SAS nya app EuroBonus Connect - BusinessClass.se

Artikkel på norsk:
Gratis samtaler med SAS app´en EuroBonus Connect - BusinessClass.no

Artikel på dansk:
Ring gratis til medlemmer og for point til fastnettelefoner med SAS nye app EuroBonus Connect - BusinessClass.dk
 

Thornado

Medlem
Jag är på det stora hela positivt inställd till EuroBonus 2.0, men jag har funderat länge på just denna EuroBonus Connect, och jag kan verkligen inte förstå hur de tänkte när de kom på att detta skulle vara en bra idé.

Dessutom fann jag detta intressant/konstigt:

SAS skrev:
Hur mycket saldot räcker till beror förstås på var man befinner sig och till vilket land man ringer, precis som vid vanlig telefoni.

Stämmer detta verkligen? Givetvis så förstår jag att minutpriset beror på vilket land man ringer till, men påverkas det verkligen av var man befinner sig? Eftersom det hela går över Internet fram till SAS servrar så borde det inte spela någon som helst roll var klienten befinner sig.
 

Jacob

Medlem
Stämmer detta verkligen? Givetvis så förstår jag att minutpriset beror på vilket land man ringer till, men påverkas det verkligen av var man befinner sig? Eftersom det hela går över Internet fram till SAS servrar så borde det inte spela någon som helst roll var klienten befinner sig.
Det var så jag fick detta förklarat för mig av EuroBonus.
 
Først var jeg noget skeptisk, men så kom jeg til at tænke på at alle dem jeg ringer til når jeg er afsted faktisk har en EuroBonus konto. Gratis telefoni hjem = sparer maaaaange penge når man har en mor der lige skal hører om lidt hvert.
Jeg glæder mig til at prøve den! :)
 

Akt

Medlem
Vänta här ett tag, det är alltså IP-telefoni på samma sätt som det redan finns massvis med tjänster för redan? Det är även färre du kommer kunna ringa till med detta jämfört med mer väletablerade tjänster. Känns meningslöst och slöseri med pengar att utveckla detta, känns som SAS borde satsa på sin kärnversksamhet istället.
 

mha321

Medlem
Om jag tolkar artikeln rätt så hamnar t.ex. kostnaden för att ringa hem från Thailand på ca 64öre/minut. Skypes kostnad för motsvarande är ca 18 öre/minut, och då krävs inget "förköp" (motsvarande överföring av poängen). Med förköp blir det ännu billigare, t.ex. 60 min till fasta telefoner i sverige för ca 15öre/minut.

Uttaget är visserligen inte lika galet högt som för att köpa från cafevagnen, men billigt är det inte...

Ska vara gratis till andra EB-medlämmar som är något då, men å andra sidan finns det ju inbyggt stöd för internet-calls i de flesta telefoner idag, inklusive video (hangouts/facetime).

Finns säkert användningsområden, men jag har svårt att se var det skulle bli någon större succé. Men å andra sidan är jag välkänt dålig på att gissa vilken typ av appar som "gemene man" faktiskt vill använda :)
 

NotRyan

Medlem
Det var så jag fick detta förklarat för mig av EuroBonus.

Jag e skeptisk... :) Dock inte till att dom har sagt så naturligtvis....

Jag tror att det kommer att visa sig att var man befinner sig inte kommer att spela någon roll för debiteringen från SAS sida....

Mvh
/NotRyan
 

flybob

Medlem
Känns helt vansinnigt att man lagt ens en sekund och en krona på att utveckla detta. Ser ingen som helst nytta med det utan det känns enbart som att slänga pengar i sjön. Pengar man inte har bör väl tilläggas.
 

Jacob

Medlem
Jag var lite skeptisk innan mötet och introduktionen men klart mindre skeptisk när jag gick därifrån.

Det finns 3,2 miljoner medlemmar i EuroBonus och jag tror långt ifrån alla är lika teknikvana som medlemmarna på BusinessClass. Jag tror att det finns en viss potential att nå ut till en ny målgrupp.
 
Toppen