Senaste nytt

Bra uppslutning från Uber men...

Josh

Medlem
Beställde en Uber Black i förra veckan. Fick bil bekräftad men efter någon sekund kom rättelse-SMS om att det blivit fel och att en ny bil/chaufför var på gång. Denna dock med längre uppskattad tid till ankomst än den första. Sen dyker den första bilen upp efter bara någon minut men eftersom han inte längre kunde hitta sin körning i systemet så fick jag vänta på "rätt" bil. Sen kom nästa svarta (Uber-) bil men tyvärr var inte detta rätt heller. Han hade också fått körningen men den blev avbruten. Han väntade dock tills rätt bil kom och tog hand om mig och jag kunde, efter 7-8 minuter från beställning komma iväg till min destination. Den sista chauffören var förvånad över att se två kollegor samtidigt på samma gata och visste inte vad som hade hänt men han misstänkte att de höll på att införa ny funktion i beställningssystemet/appen och att det var det som stökade till det.

Jag inser att jag tappade några minuter men hellre tre bilar än ingen och själva resan var både snabb, smidig och trevlig.
 

Josh

Medlem
Ja det var centralt i Stockholm (CBD) och tidig eftermiddag. Jag gillar också Uber och tycker det fungerar jättebra även om jag t.ex. inte kan använda dom när jag är ute med familjen som inkluderar en liten kille som behöver bälteskudde.
 
Låter galet. Jag åker rätt mycket Uber numera, håller på att skriva ett lite längre test av dom faktiskt. Tre månader, 30 resor med Taxi Stockholm och Uber i olika situationer, allt bokat via apparna.
 

Slappo

Medlem
Åktte finTaxi från ARN igår. Föraren hävdade bestämt att flera av förarna/bilarna på uber är de förhatliga arlanda-friåkarna ( 999kr/km) som på kvällstid hoppar i kostymen och river bort skyltarna/dekalerna på sina bilar och agerar uber kvällstid ? Någon som kan bekräfta eller dementera detta påstående?
 
Åktte finTaxi från ARN igår. Föraren hävdade bestämt att flera av förarna/bilarna på uber är de förhatliga arlanda-friåkarna ( 999kr/km) som på kvällstid hoppar i kostymen och river bort skyltarna/dekalerna på sina bilar och agerar uber kvällstid ? Någon som kan bekräfta eller dementera detta påstående?

Det låter inte så troligt, framförallt om det kommer från en "fintaxi" eftersom det är lätt hetsig debatt mellan bolagen.
 

Morgan

Medlem
Uberchaufförerna är väl en blandning mellan limousineservicechaufförer som utnyttjar låg beläggning och friåkare som testar lyckan med Uber istället för att ansluta sig till vanlig växel.

UberX är ju av naturliga skäl inte limousineservice...
 
De Uber bilar jag åkt i har saknat taxameter. ...och med tanke på hur dom sitter fast så gar jag svårt att se att dom plockar loss allt sånt.
 
Toppen