Senaste nytt

Swiss First class lounge i Zürich vid kort anslutning

flum

Medlem
Hej alla kunniga forumdeltagare,

Har ganska länge varit en passiv läsare på detta förträffliga forum men tänkte att jag själv ska bli lite mer delaktig:)

Har en fundering gällande anslutning i Zurich som ni rutinerade rävar kanske kan vägleda mig i :) Har en F resa med Swiss men bara 1.10 i anslutning, är det värt att "stressa" till F loungen eller är det bortkastat?

M.
 

flum

Medlem
Ska bli:), Oj, en ganska lång sak: LLA-ARN-ZRH-PEK-PUS, ZRH-PEK i F, övriga legs i C. Tyvärr blir mina längre stop på Arn samt i Peking, hade ju hellre haft den tiden i F-Loungen, men så är livet, kunde inte börja min resa dan innan pga andra åtaganden.
 

AABack2ARN

Medlem
F-loungen i ZRH är väl på Schengensidan? Måste man passera den vanliga passkontrollen (som förvisso inte tar så lång tid) eller finns det en speciell för F-passagerare som hanteras i loungen?
 

flum

Medlem
Låter märkligt att ha F-loungen på schengen-sidan, hur många flighter inom Schengenområdet har tre kabiner? Måste definitivt kollas upp, första gången på ZRH för mig.
 

MarcusC

Medlem
Jo F lounge är i Schengen, man erbjuds normalt minibuss till E gaterna, och separat passkontroll. Tanken för F lounge är väl främst flr avgående passagerare. Men har du 70 min och flyger vidare ZRH-ARN hinner du säkert in en svängom.
 

flum

Medlem
Tack för snabbt och välinformerat svar:) nu åker jag Arn-Zrh, och sedan Zrh-Pek i A-klass. Låter bra med bussen. Kanske det tom blir lite smidigt då jag borde landa "nära" loungen då jag kommer från Arn. Får bli ett snabb-besök, nån förfriskning måste man ju hinna med:)
 

FF#1

Medlem
Du kommer att hinna, de kör dig med buss eller bil till E-gate.
Avfärd från lounge verkar vara ca 25-30 minuter innan avgång.

Hittar du till F loungen, så du kommer dit så fort som möjligt?
 

flum

Medlem
Tusen tack allihop, ska se till att ha med mig en karta över ZRH så att jag snabbt kommer dit:) Har inte varit på ZRH tidigare.
 

flum

Medlem
Via wien hade ju varit great:) men jag har
LX1249, Arn-Zrh, 9.45-12.10
LX196, Zrh-Pek, 13.20-5.15

M.
 

flum

Medlem
Låter ju smidigt med passkontrollen, tusen tack för all hjälp, vad skulle man göra utan alla hjälpsamma forumskribenter? :)
 
Toppen