Senaste nytt

Litar du på folket i loungen?

Litar du på folk i loungen?

  • JA

    Votes: 100 74,1%
  • NEJ

    Votes: 35 25,9%

  • Total voters
    135

011430121

Medlem
Jag har reflekterat över hur godtrogna de flesta loungebesökare är, inklusive mig själv.
Lämnar väskor, PC, "paddor", telefoner o.s.v. medan man går och hämtar dryck, mat och ev.wc besök.
Jag skulle aldrig göra så om jag satt i baren eller resturangen på flygplatsen.
Någon som har blivit bestulen vid loungen besök, eller är det jag som är slarvig och lämnar sakerna "vind för våg"?
 

fcx

Medlem
All elektronik åker ner i väskan om jag går någonstans, men väskan får stå kvar.
 

GOTATH

Medlem
Av någon anledning litar jag på de som är i loungen. Det känns som att oärliga människor inte finns där inne. Men det vet man ju aldrig... Brukar lämna mina saker, men elektronisk utrustning gömmer jag lite försynt under jackan när jag lämnar för en kort stund.
 
Telefonen og evt. boardingpass ryger i lommen, resten ryger i tasken som oftest får lov til at stå - hvis jeg går på toilettet tager jeg mine ting med mig.
 

Nemo

Medlem
Något tvetydigt då jag i princip litar på folk i loungen, men lämnar inte prylar obevakade. Även om minst 99% är att lita på så kan den enstaka klåfingriga resenären ställa till med mycket stor skada. Man är ju så mycket mer sårbar när man är på resa än när man är hemma. Förlorar du exempelvis passet så blir det riktigt jobbigt på resan, sker det hemma är det ett mindre problem.
 

johhenrik

Medlem
Det är en sån där "det beror på"-fråga. Ska jag iväg snabbt o hämta kaffe, fylla på champagne etc, då får mina grejer stå kvar. Brukar dock alltid ha pass, telefon och plånbok i fickan. Om det är ett längre besök nånstanns, exemeplvis dusch, då tar jag med mig grejerna.
 
Toppen