Senaste nytt

Bästa hotellet ni bott på

Enligt dessa kriterier

Bästa Service: Park Hyatt, Tokyo
Bästa inredning: Park Hyatt, Shanghai
Bästa detalj: Renaissance Paris nära trocadero där de bjöd på godis och en liten flaska gin samband med kvällsstädningen
 
Så kriterierna är att det måste vara de hotellen du valt? Då finns det inte så mycket att tillföra för oss andra.

ursäkta? jag menade att man snabbt bara kan se vilka hotell ni föredrar baserade på dessa kategorier, vore intressant att höra från er.
Eftersom dessa tre kriterier brukar vara det man önskar när man ska välja ett bra lyxhotell.
 

nilsson

Medlem
Ah, ok. Service och inredning lägger jag bara märke till om den irriterar mig. Detaljer finns det massvis att berätta om, men det är svårt att jämföra dem. Jag blev imponerad över att conciergen på Sheraton D-cube city i Seoul hade små färdigtryckta kort för de bästa restauranterna med öppettider, telefonnummer, vägbeskrivning etc. Jag menar riktiga trycksaker, inte ett kopierat A4. Men The Edgewater i Seattle har å andra sidan en brasa i rummet som styrs av AC:n (med 30 minuter override om man villa att det ska brinna även när det redan är varmt i rummet)
 
exakt nilsson som är kul att få höra om!

Dock kan jag inte hålla med om att inredningen skulle bara märkas av om den är irriterande? Jag och min partner väljer bara hotell utifrån rummens utseende, eftersom det är femstjärnigt (högst troligast) så får man ju anta att servicen finns på plats.
 
exakt nilsson som är kul att få höra om!

Dock kan jag inte hålla med om att inredningen skulle bara märkas av om den är irriterande? Jag och min partner väljer bara hotell utifrån rummens utseende, eftersom det är femstjärnigt (högst troligast) så får man ju anta att servicen finns på plats.

I wish... Mina två senaste 5-stjärniga hotell hade tämligen usel service.
 

palmen

Moderator
exakt nilsson som är kul att få höra om!

Dock kan jag inte hålla med om att inredningen skulle bara märkas av om den är irriterande? Jag och min partner väljer bara hotell utifrån rummens utseende, eftersom det är femstjärnigt (högst troligast) så får man ju anta att servicen finns på plats.

Tror du har lite andra kriterier jämfört med majoriteten på detta forum.
Det som oftast spelar störst roll för mig (och säkert många andra här) är följande
Läge: Nära till det jag vill se och göra
Säng: Personligen spenderar jag så lite tid som möjligt på hotellrummet om jag har semester, men en skön säng är alltid att föredra.
Poängintjäning/statusförmåner: Kan man dra nytta utav en kampanj och dra in massa poäng, vilka statusförmåner får jag på det aktuella hotellet, möjlighet till gratis rumsuppgradering och frukost och tillgång till lounge mm.
 

Senator

Moderator
Själv gillar jag Casa De Senator. Dynamisk service året runt. Kan själv bestämma vilken nivå som passar mig. Får alltid samma 60kvm suite, med ett sovrum. Gillar att det finns kök...

Badrummet innehåller senaste prylar från Proctor & Gambel samt lätt begagnade handdukar från Ralph Lauren. Dessa är mjuka..

Ligger perfekt gångavstånd till det som behövs. Vad mer kan man begära av ett hotell?
 

miles

Medlem
Finns så många bra hotell men det första som slog mig var Widder i Zurich. Som de flesta hotell i stan groteskt dyrt och knappast prisvärt men väldigt, väldigt bra hotell. Rolig detalj, man får visitkort förtryckt med ens namn och nummer till rummet att dela ut till vänner och bekanta under ens tid i stan. Vet inte om någon någonsin har nytta av det, men ändå. De har satsat mycket på inredningen och servicen är schweiziskt oklanderlig verkligen. Top notch. Turndown service med praliner från Sprungli tackar man inte nej till...
 
Toppen