Senaste nytt

Vad håller ni på med, Korean Air?

Dr. Miles

Expert
När jag försökte att kolla biljettpriser mellan Seoul och Taipei på Korean Airs webbsida så fick jag det här meddelande + webbsidan försökte att installera tveksam plug-in i .exe format. (easypayplugin_e.exe)

Året är 2014 kan ni inte fixa en webbsida utan tveksam egentillverkad plug-in? :mad:

Screenshot20140311_1.png
 

agehall

Medlem
För skojs skull testade jag att gå in på Koreans websida och boka en F-biljett ICN-NRT (billigt var det också fö) och jag kommer iaf till formuläret där de vill ha mitt kreditkort utan att få någon fråga om att installera en plugin.

Chrome på OSX.
 

SvartMjolk

Medlem
När jag försökte att kolla biljettpriser mellan Seoul och Taipei på Korean Airs webbsida så fick jag det här meddelande + webbsidan försökte att installera tveksam plug-in i .exe format. (easypayplugin_e.exe)

Året är 2014 kan ni inte fixa en webbsida utan tveksam egentillverkad plug-in? :mad:

Visa bifogad bild 23968

Fick samma häromdagen, men trodde det hade med den utdöda webbläsaren vi har på jobbet att göra. Irriterande.
 

pitch

Medlem
Mina erfarenheter av koreanska flygbolags hemsidor har inte varit speciellt upplyftande heller. Inte för att jag har råkat på några skumma plugins, men det brukar sluta med att man får gräva fram Internet Exploder, och till och med då funkar deras skräpsidor bara ibland.

Det är som att dom är fast på 90-talet och inte ens förra decenniet. Mycket mystiskt, det, med tanke på att folk i Sydkorea verkar vara mer uppkopplade än någon annan stans. (Men dom som använder alla dessa internetuppkopplingar kanske bara sitter hemma och spelar istället för att ge sig ut och flyga, vad vet jag.)
 

Dr. Miles

Expert
Mina erfarenheter av koreanska flygbolags hemsidor har inte varit speciellt upplyftande heller. Inte för att jag har råkat på några skumma plugins, men det brukar sluta med att man får gräva fram Internet Exploder, och till och med då funkar deras skräpsidor bara ibland.

Jag misstänker att idén av att hänvisa till Internet Explorer (som Asiana Airlines krävde förr i tiden för internet check in) är att flytta ansvaret till Microsoft om det blir fel. Annars finns det risk att man får sparken när man har gjort fel.
 

Hall

Medlem
Det här gäller allt på internet i sydkorea. Helt idiotiska .exe filer som kommer flygande till intet ont anande. Om man sedan vågar sig på att köra hela racet (givetvis på en sekreterares Windows burk) så slutar det nästan alltid med att det i ett steg bara finns en koreansk version av ett formulär att fylla i. Konferensanmälningar körs numera enbart över mail med de viktigaste uppgifter direkt till arrangörerna och sedan får de fråga vartefter. Det är Korea så ingen klagar på extrajobbet.
 
Toppen