Senaste nytt

Jettime ATR 72 - Plus-säten bak

perhall

Medlem
Har aldrig flugit detta plan tidigare - Plus-platser erbjuds längst bak i kabinen - det är där man går av och på och det är det är tystast, mao mest premiumkabin...?
Per
 

fcx

Medlem
Stämmer bra. Beroende på besättningens humör börjar serveringen antingen längst fram eller längst bak.
 
På sistone när jag flugit med ATR 72, har Plus alltid fått först service och sen går besättningen längst fram till kabinen och går bakåt därifrån och sen frågar om du vill ha mer kaffe/juice alt något annat innan de går till galley igen.
 

ulagun

Medlem
Gäller samtliga propellerplan, mest väsen fram.
Jag är så gammal att jag kommer ihåg min far som flög DC6 & DC7 blev mäkta förvånad första gången han flög Caravelle och första klass var flyttad längst fram....
 

xmit

Medlem
Vet inte hur det är på SAS/Jettime, men hos ex. Flybe så är det blandat, jag har åkt med plan som har "vanliga" säten på första raden men även med plan som har första raden baklänges.

EDIT. Tittade på bilderna från Jacob´s reportage och det ser ut som om SAS/Jettime ATR-72-600 har alla säten som "vanligt"
 
Last edited:

Roger J

Medlem
På sistone när jag flugit med ATR 72, har Plus alltid fått först service och sen går besättningen längst fram till kabinen och går bakåt därifrån och sen frågar om du vill ha mer kaffe/juice alt något annat innan de går till galley igen.

På Cimbers ATR på korta hopp (läs inrikes Danmark) är Plus givetvis längst bak. Men eftersom de serverar kaffe framifrån brukar pluspassagerarna inte hinna få/inte hinna dricka upp.
 
Toppen