Senaste nytt

Gratis uppgradering i förväg med SAS?

MajaKlara

Medlem
Bokade resa ARN-CPH-EWR för några veckor sedan med hemresa MSP-Chicago-ARN, vi reser i juni. Nu har jag fått mail från SAS om att tidsändring MSP-Chicago. När jag tittar på bokningen ser jag att sittplatserna är ändrade på CPH-EWR från 23A till 16E. Köpte bokningsklass SAS Go Saver och betalade 300 kr för att få "premiumsittplats" och valde 23B. Min kompis som reser samtidigt, men gjorde en egen bokning och bokade plats 23A. På min bokning står nu bokningsklass SAS Go och platsen är således ändrad till 16E och kompisen är placerad på 16D. Ringde SAS i dag och bad om en förklaring, men killen jag talade med var tyvärr inte mycket till hjälp. När jag kollar på Seatguru så verkar vi ha blivit uppgraderade till bättre säten, men SAS-killen sa att det var bättre platser endast eftersom de var längre fram i planet, men att sätena var desamma och inte rymligare än innan. Någon som vet? Är det en förändring till det bättre eller sämre? Tacksam för svar!
 
Edit: Gælder kun for de 'gamle' SAS maskiner med normal kabine konfiguration

Uanset om det er A330 eller A340 der bruges på ruten den pågældende dag, er 16E/D i SAS Plus. Nu du siger i har købt "Premium siddeplads" går jeg ud fra at det er A340, da række 23 er første række i Go på A340 - hvis det er en A330 er det fjerde række i Go - dvs. ikke særligt 'premium' i min optik.

Hvis i er gået fra Go -> Plus (det ser det ud til) er det helt klart til det bedre - gratis alkohol og bedre sæder.
 
Last edited:

TheEagle

Medlem
Jag skulle tippa på att flighten flygs av SAS nya ex-LAN kärra som anlände idag till CPH. Den har SAS Plus på raderna 11-15. 16 är således SAS GO på denna kärra. Enda undantaget.
Har sett att den är insatt på vissa flighter mellan CPH-EWR i juni. Skriver du vilket datum ni ska resa är detta enkelt att kolla upp. Har ni dock tur har ni fått en Op-Up.
 

agehall

Medlem
Det är högst otroligt att SAS delar ut en opup så här långt i förväg. Det är något som händer tidigast vid incheckning skulle jag säga.
 

MajaKlara

Medlem
Hej!
Tack för era svar! Då är det således en försämring av platser, eftersom vi bokat 2-säten vid fönster för att sitta avskilt. Nu sitter vi inklämda i mitten i 4-säten...
 

agehall

Medlem
Japp, det kan man lungt säga. Å andra sidan finns inte 23A/B på den där maskinen, så det kanske var equipment change som startade omflyttningen.

Det finns dock andra två:eek:r lediga, tex 22A/B, så kontakta SAS och se om de kan flytta er dit.
 
Toppen