Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Swissbob

Medlem
Stefan62 , Tror nog också det var en överbokning, funderade mer på om AY uppgraderar PRO passagerare innan statushållare vid överbokning, men nu vet jag ju inte om du har någon status! Silly me!
 

Noggie

Ny medlem
Jeg har hatt EBG-status i SAS mer enn 10 år nå og har aldri fått en oppgradering. Jeg hadde i 3-4 år elite status med Etihad. Der ble jeg alltid oppgradert fra business til first class, uten unntak, også med hele familien! SAS har noe å lære om hvordan man opparbeider lojalitet hos sine kunder. SAS er desverre på vei til å bli et lavservice selskap med fullservive priser.
 

AABack2ARN

Medlem
Stefan62 , Tror nog också det var en överbokning, funderade mer på om AY uppgraderar PRO passagerare innan statushållare vid överbokning, men nu vet jag ju inte om du har någon status! Silly me!

På FlyerTalk tråder det lite delade meningar om detta. Jag har blivit uppgraderad med hög bokningsklass utan status i systemet och med låg bokningsklass men status i oneworld (AA). Så får min del är det väl hugget som stucket men på FT kan man nog läsa sig till att högre bokningsklass ofta trumfar status.
 

dino_81

Medlem
Flygbolag: Eva Air
Rutt: TPE-HKG
Ursprungskabin: Ekonomi
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 17 mars 2014
Status hos något flygbolags bonusprogram: Star Alliance Gold A3
Bokningsklass på biljetten: Economy V

Överbokad flygning, Boeing 747 Combi. När mitt boarding pass scannades vid gate pep maskinen ilsket och visade rött. Ett annat boarding pass var redan utskrivet och resan skedde på övervåningen.
 

Jonas C

Medlem
Flygbolag: Turkish Airlines
Rutt: TK1796 Arlanda - Istanbul
Ursprungskabin: Economy 14A
Uppgraderad kabin: Business 4A
Antal passagerare: 1
När: 17 Mars 2014
Status hos något flygbolags bonusprogram: TK*G Miles&Smiles Elite
Bokningsklass på biljetten: W

Förra måndagen var det uppgradering på SWISS, idag blev det Turkish Airlines. Ännu en fantastisk flygning på ett av mina favoritbolag. A321 med IFE och bekväma reclinerstolar i Business, utsökt catering som vanligt och det var dessutom nya konceptet från Do&Co. Numera används bordsduk, nya tallrikar och glas. Likaså sker servering av te/kaffe och digestif från en vagn, mycket elegant. Trevlig och uppmärksam besättning som inte snålade på Champagnen. Tummen upp för Turkish!
 

iRobert

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: CPH-IAD
Ursprungskabin: Economy (Go saver)
Uppgraderad kabin: Economy Extra (Plus)
Antal passagerare: 1
När: 13 mars 2014
Status hos något flygbolags bonusprogram: EuroBonus Guld
Bokningsklass på biljetten: Go saver, T

Hade ansökt om OT och trodde först denna gått igenom till Plus, men så var icke fallet. Min första Op-up! Pungade sedan upp 25k poäng för flytt till C-kabinen, vilket gick alldeles utmärkt. Tjänade 30750 poäng denna resväg så att göra av med 25' rörde mig inte i ryggen!
 

Jonas C

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: ARN-TXL
Ursprunglig kabin: SAS GO / Economy
Uppgraderad kabin: SAS PLUS
När: 29 April 2014
Status hos bonusprogram: A3*G krediterade poängen dit då man får 100% på billiga SAS biljetter jämfört med 25% hos Turkish
Bokningsklass: O

Första resan i SAS PLUS. Förra bokade resan blev jag tvungen att skippa då jag blev sjuk. Min 4:e op-up på inom senaste halvåret.
 

Magino

Medlem
Min kära far fick en mycket oväntad uppgradering på Lufthansa här om dagen. Då han inte har status med Lufthansa blev han väldigt överraskad.

Flygbolag: Lufthansa
Rutt: IAD-FRA
Ursprungskabin: Business klass
Uppgraderad kabin: Första klass
Antal passagerare: ?
När: Maj
Status hos något flygbolags bonusprogram: ROP Guld (*G)
Bokningsklass på biljetten: J
 
Toppen