Senaste nytt

Milano-Göteborg, stopover i Stockholm?

Jadessa

Medlem
Undrar om man kan ta en stopover på några dagar i Stockholm när man flyger SAS,Milano -Göteborg med mellanlandning Stockholm? Har aldrig funderat på detta tidigare, men skulle vara bra inför en kommande resa.
 

fcx

Medlem
Det går alldeles utmärkt om du har biljett i Plus, dock måste den bokas på telefon.

Reser du i Minus så är det bäst att boka Milano-Stockholm och Stockholm-Göteborg som separata biljetter.
 

Jadessa

Medlem
Hade tänkt mig en resa i eco och det blir en hel del dyrare med separata biljetter. Resan är planerad till oktober och i dagsläget 2000 kr.
Såvida det inte kommer upp några kampanjer med SAS.

Tack för hjälpen med flytt, Jacob.
 

Jacob

Medlem
Hade tänkt mig en resa i eco och det blir en hel del dyrare med separata biljetter. Resan är planerad till oktober och i dagsläget 2000 kr.
Såvida det inte kommer upp några kampanjer med SAS.
Du kan alltid stanna upp till 23 timmar och 59 minuter då det i så fall räknas som en transfer och inte en stopover. Annars tror jag främst det är biljetter på långlinjerna (t.ex. Göteborg-New York/Bangkok) där det är godkänt med stopovers.
 

Jadessa

Medlem
Idén har aldrig varit aktuell innan och stopover är ju mer något man gör på långflygning.
Nu blir det tre dagars stop. Har ju tid och klura ut något tills oktober. Varianten är ju och åka plus upp som kostar 900 kr mer.
 

fcx

Medlem
Du kan alltid stanna upp till 23 timmar och 59 minuter då det i så fall räknas som en transfer och inte en stopover. Annars tror jag främst det är biljetter på långlinjerna (t.ex. Göteborg-New York/Bangkok) där det är godkänt med stopovers.

Det är unlimited free stopovers på SAS Plus, även inrikes (!). Har dock aldrig lyckats nyttja det själv någon gång.
 

Dr. Miles

Expert
Som fare är det inga problem att ta stopover med SAS Plus.
Screenshot20140311_3.png

Det ser ut som det inte går att boka en bokning med stopover i Stockholm på SAS.se, men det går att boka en vanlig SAS Plus biljett och sedan ändra inrikes delen (Stockholm->Göteborg) efteråt då ombokning av SAS Plus är gratis så länge det finns ledig plats i samma bokningsklass.
 

henke12

Medlem
Bumpar en gammal tråd,

Vad säger reglerna om en stopover på en resa

Paris-Köpenhamn-Stockholm,
Är en stopover på typ 7 dygn tillåten i Köpenhamn?
 
Toppen