Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

VonMögen

Medlem
Uppgraderad vid gate. Mycket behagligt eftersom jag inte var helt kry och kunde tacksamt vila i en bekväm stol/säng under resan. När jag skulle besöka loungen innan avfärd föreföll personalen (ny på jobbet?) något fundersam och rådfrågade kollega som mumlade något om "upgrade..." men sa inget till mig om detta mer än välkomnade till loungen.
Man har tydligen inte tillgång till lounge vid en op. upgrade från M till C/F med Emirates. Jag och en kollega fick info om detta på DXB när min kollega skulle in i loungen efter uppgradering och fick nobben... Tur för honom att jag stod bakom och flinade med mitt fina EK guldkort :)
 

Stefan62

Medlem
DSC_1584.jpg

Blev idag uppgraderad till business på den 40 min långa flighten från Arlanda till Helsingfors. (AY642)

Flighten var överbokad och är tydligen det nästan dagligen pga alla Asien-resenärer.

Jag bokade min biljett igår, söndag, till absolut högsta economy-pris och då ska man kunna välja plats samt i detta fall checka in direkt då det var mindre än 24 h till avgång. Det gick inte då alla economy-platser var upptagna och service-telefonen har begränsade öppettider...

Jag är nöjd med servicen.

Nu sitter jag i Aspire-loungen på HEL och inväntar flyget till Kokkola/Jakobstad.
 
Last edited:

nilsson

Medlem
Jag fick en OpUp igår på London-Amsterdam med KLM. Otur i turen var att Skyteams lounge på terminal 4 har riktigt bra catering (igår: arabisk tomatsoppa, vårrullar med olika såser, corndogs (typ), kycklingspett, linssallad, halloncheesecake, chokladtårda, och en del annat jag glömt) så jag var ganska mätt när jag fick en bricka kycklingsallad, morotssoppa och chokladmousse på planet.
 

Jonas C

Medlem
Flygbolag: Swiss International Air Lines
Rutt: LX1232 Genève – Arlanda
Ursprungskabin: Economy 3A
Uppgraderad kabin: Business 1F
Antal passagerare: 1
När: 10 Mars 2014
Status hos något flygbolags bonusprogram: TK*G Miles&Smiles Elite
Bokningsklass på biljetten: K

Totalt oväntad men starkt uppskattad uppgradering på SWISS. GVA-ARN rutten är väldigt riktad mot fritidsresenärer så det är väldigt få statuspassagerare ombord. Såg dock en United Global Services och LH FTL framför mig i priority kön, så lite märkligt varför de valde att uppgradera just mig, men det kan ha berott på att jag reste ensam.

I övrigt en mycket behaglig flygning med fantastisk besättning. Champagneglaset var aldrig tomt. Visserligen var jag den ende som drack Champagne, så de ville nog inte låta resten av flaskan gå till spillo ;)
 

Swissbob

Medlem
Stefan62 Kan det ha varit så att du köpt en Economy PRO biljett? Finnair har sedan ett halvår tillbaka börjat med Economy Pro biljetter som är lite dyrare än vanliga eco biljetter, och finns det plats i business även om eco inte är överbokat så skall dom bli uppgraderade.
 

FF#1

Medlem
Kul att du fick flytta fram, sånt är altid roligt.
OT. men jag gillar iitala glasen de använder, har en bunt hemma i vitrinskåpet.
 

AABack2ARN

Medlem
Stefan62 Kan det ha varit så att du köpt en Economy PRO biljett? Finnair har sedan ett halvår tillbaka börjat med Economy Pro biljetter som är lite dyrare än vanliga eco biljetter, och finns det plats i business även om eco inte är överbokat så skall dom bli uppgraderade.

Jag tror det där var en klockren överbokning

Economy Pro ger förvisso plats i Business (i mån av plats) men enbart på europeiskt anslutningsflyg till långlinjerna. I alla fall enligt finnair.com/se Biljettyper | Boka flygresan - Finnair.
 
Toppen