Senaste nytt

Har Campari utgått ur SAS sortiment?

ulagun

Medlem
Flög EWR i Plus förra veckan.
Beställde som vanligt en Campari innan maten.
På utresan påstod man att den var slut.
Under hemresan fick jag förklarat att den utgått ur sortimentet. Vodka, gin, whisky och cognac var det som bjöds på i spritväg.
Kan det verkligen vara så illa?
Kan ju inte innebära någon besparing som champagne mot bubbel?
 

Alx

Medlem
Det är alltid trist när ens favoritdryck saknas i sortimentet. Det är ju en av SAS paradgrenar. Men till skillnad mot den påstådda kundundersökningen som visade att SAS-resenärer inte gärna dricker Champagne så skulle jag tro på ett sådant resultat rörande Campari.

Jag tror faktiskt inte att jag någonsin hört eller sett någon beställa Campari ombord på något flygplan.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Men till skillnad mot den påstådda kundundersökningen som visade att SAS-resenärer inte gärna dricker Champagne så skulle jag tro på ett sådant resultat rörande Campari.

I stort sett varenda passagerare drack Champagne sist jag flög. Så det handlar nog ännu en gång om en kostnadsbesparing.
 

Alf

Medlem
Är det sant? I så fall en mindre katastrof för mej som inte gillar bubbel. Det betyder att min favoritdrink Hiller inte kan inmundigas.
Hiller består av 2/3 gin och 1/3 campari blandat med sweppes tonic water. En miniflaska gin blandad med en halv miniflaska campari och resten tonic och is blir bra. En härlig sommardrink att avnjuta på uteplatsen.
Som kuriosa kan jag nämna att jag åkte mycket frekvent med AA till LAX när dom flög från ARN till ORD och då fick vi varje gång lära besättningen blanda Hiller. När jag någon av gångerna var ute i pentryt hittade jag en handskriven lapp som satt uppklistrad om hur en Hiller skulle blandas. Jag gillade verkligen besättningarna på AA som jobbade på ARN-ORD.
 

ulagun

Medlem
I stort sett varenda passagerare drack Champagne sist jag flög. Så det handlar nog ännu en gång om en kostnadsbesparing.

Bara att konstatera att tiderna förändras.
Arbetade i min ungdom med o/b service på Scaniar, ett simpelt charterflyg. Då fanns val mellan scotch och bourbon. Vi hade färdigblandade mixers med Dry martini, Manhattan (obs med röda bär) och en del andra populära drinkar. Snaps som Ålborg, Skåne och Löijtens var själklara. Likaså Gammel dansk.
Vad som återstår idag är en Bloddy Mary eller en GT
 
Intressant att någon tycker om Campari. Kan inte direkt säga att det vattnas i munnen när jag hör att det finns tillgängligt.....
 
Toppen