Senaste nytt

Innenriks i Norge med Swiss eller United

oveovo

Medlem
Hei alle sammen!

Er ny på forumet, men har fungt med "i kulissene" en stund nå, så var på tide å ordne seg en profil. :)

Har testet litt rundt på nettsidene til alle medlemmene av Star Alliance, og funnet ut at utenom SAS Group er det mulig å bestille innenriksbilletter i Norge med Swiss og United. Dette er såklart som code share med SAS sine fly.

Jeg er ikke så veldig kjent med disse selskapene, så jeg lurer på om det er noen som vet om noen av disse har et konkurrerende produkt til SAS sitt Travel Pass?

Hadde jo vært kjekt å fått et Europa-pass til samme prisen som et Norgespass med SAS, men det er vel lite håp for det vil jeg tro. :p
 

Jacob

Medlem
Velkommen til BusinessClass oveovo!

De codeshares du finner för Swiss och United är bara till för att feeda passagerare till Oslo (och kanske Kastrup) för att ansluta till Swiss och Uniteds flygningar till Zürich/New York och vidare i världen.

Jag tror inte det är möjligt att köpa en biljett med Swiss/United enbart mellan f.eks Trondheim och Oslo, i så fall är det fullpris eller genom en IATA-biljett. Tror inte heller det är möjligt att köpa en liknande Travel Pass, det finns oändligt med codesharerutter i världen, det skulle bli ohanterbart.
 

oveovo

Medlem
Takk for det! :)

Men jo, det er faktisk mulig (som eneste innen *A) å bestille billetter kun innenlands med disse to selskapene. Det vil vel si at det også er mulig å opptjene poeng i de respektive bonusprogrammene deres. Det var derfor jeg lurte på om de hadde noen slags for for Travel Pass (unlimited) eller tilsvarende som kan konkurrere med SAS, og dermed gi opptjening hos dem.

Det er mulig å bestille SAS Go-billetter også, så det er ikke bare fullpris som er tilgjengelig.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Takk for det! :)

Men jo, det er faktisk mulig (som eneste innen SA) å bestille billetter kun innenlands med disse to selskapene. Det vil vel si at det også er mulig å opptjene poeng i de respektive bonusprogrammene deres. Det var derfor jeg lurte på om de hadde noen slags for for Travel Pass (unlimited) eller tilsvarende som kan konkurrere med SAS, og dermed gi opptjening hos dem.

Det hade varit spännande att förstå logiken med varför detta skulle vara mer förmånligt (om det går) än att köpa SAS TravelPass från SAS då Star Alliance använder "Operating Carrier" metodiken och inte "Marketing Carrier" metodiken. Det vill säga att även om Swiss och United säljer egna biljetter på t.ex. BGO-OSL som 724 och 005 ticket stock skulle den underliggande intjäning regleras av SAS bilaterala avtal med Miles & More och United Milage Plus. Så "same, same, same" och ingen skillnad från att köpa biljetten direkt från SAS.

Det finns inga Fare Basis på t.ex. BGO-OSL under LX och UA prefix i GDS
 

oveovo

Medlem
Skjønner. Det jeg tenkte var kanskje at Swiss eller United var litt rausere når det gjelder bruk av opptjente bonuspoeng, dvs. at det kanskje er billigere å bruke poengene hos andre *A-partnere med dem enn hos SAS.
 

agehall

Medlem
Fast det är fortfarande så att du tjänar poäng enligt operating carrier, så om du köper UA/LX-biljetter och flyger SAS så lurar du dig bara om du tror du ska få någon fördel - snarare tvärt om då det blir code share, vilket är bland det dummaste du kan pyssla med inom Star Alliance.
 

oveovo

Medlem
Ok, da er jeg med. Tror vel uansett ikke at disse har noe produkt som kan konkurrere med Travel Pass, så da blir det nok dette.

Takk for hjelpen! :)
 
Toppen