Senaste nytt

London med 10-årig dotter

TjudöBoy

Medlem
Hej,

Har lite samma problem som @mr.T

Har bokat en resa till London med min 10 åriga dotter i maj och undrar lite vad man skall sysselsätta henne med!?
Någe dyra hotell är inte så viktigt, lutar åt Hilton eller någe Rezidor hotell för runt 150 € natten.

Tänkte iaf försöka besöka de "givna" platserna så som Big Ben, Tower Bridge, London Eye, Piccadilly circus samt något shopping ställe.
Sedan måste jag väl släpa med henne på ett pub besök för att visa vad pappa sysslade med på 80-90 talet då han frekventerade England med olika fartyg! :p
 

palmen

Moderator
Sedan måste jag väl släpa med henne på ett pub besök för att visa vad pappa sysslade med på 80-90 talet då han frekventerade England med olika fartyg! :p

Kommer barn verkligen in på puben i England?

I övrigt kan ni nog bo lite var som helst, ni kommer ändå mer eller mindre vara tvugna att ta tunnelbanan till olika ställen så spelar inte så stor roll om man inte bor mitt i city, för 150£ natten finns det rätt mycket hotell att välja på.
 

agehall

Medlem
Kommer barn verkligen in på puben i England?

Det är väl bara i Sverige (och ev Norge) som det är förenat med livsfara för personer under 18 år att vistas i pubmiljö. Resten av världen har fattat att det är själva alkoholen som kan ge skador, inte miljön som sådan.. ;)
 

mha321

Medlem
Det är väl bara i Sverige (och ev Norge) som det är förenat med livsfara för personer under 18 år att vistas i pubmiljö. Resten av världen har fattat att det är själva alkoholen som kan ge skador, inte miljön som sådan.. ;)

Mja, i USA ska du väl helst inte ens vara i samma kvarter som puben om du är under 21...
 

palmen

Moderator
Ja, absolut. Däremot brukar det oftast inte vara ok att de sitter vid baren, och får inte beställa själva. Men sitter man vid ett bord eller så, så är det aldrig problem.

Aldrig skulle jag nog inte säga, varit med om att gäster blivit ombedda att lämna i och med att de haft 10-åriga barn med. Det var självklart inga problem att dricka upp ölen i lugn och ro först. Kanske bara var "otur".
 

kristerj

Medlem
Kommer barn verkligen in på puben i England?

I övrigt kan ni nog bo lite var som helst, ni kommer ändå mer eller mindre vara tvugna att ta tunnelbanan till olika ställen så spelar inte så stor roll om man inte bor mitt i city, för 150£ natten finns det rätt mycket hotell att välja på.

För några år sedan var jag med min då 10-åriga dotter i London. Det var inga problem på puben, när jag beställde en öl fick hon en påse godis "on the house", vi blev positiv bemötta överallt. Vad gjorde vi:

- London Eye
- Madame Tussaud - var nog det mest uppskattade :)
- British Museum - mindre uppskattat, trots att jag visade henne Rosettastenen :(
- Westminister Abbey/Big Ben/Parliament
- Shopping på Oxford/Regent street
- Buckingham Palace
- St James Park
- Köttrestaurang - Gaucho
- Ett flertal italienska restauranger runt Victoria Station

Vi hade tre otroligt trevliga dagar!
 

TjudöBoy

Medlem
I övrigt kan ni nog bo lite var som helst, ni kommer ändå mer eller mindre vara tvugna att ta tunnelbanan till olika ställen så spelar inte så stor roll om man inte bor mitt i city, för 150£ natten finns det rätt mycket hotell att välja på.

Nå d va d jag lite anade, har tänkt köpa ett Oyster Card tror jag det heter. Det verkar som att barn åker gratis i tunnelbanan/lokaltrafiken då en vuxen har betalt det kortet.

Tror det får bli ett Hilton så man har chans att behålla guldstatusen efter 2015
 
Toppen