jsn
Medlem
Lite tråkigt med vad som kan uppfattas som en klagotråd, men varför är det alltid (eller i stort sett alltid) strul och problem på CPH?
Jag har i snart 10 år sagt att SAS största svaghet är CPH. Jag tycker att SAS för det allra mesta levererar en produkt och tjänst som jag är nöjd med, förutom vad som levereras av själva flygplatsen. Det är spontana och slumpmässiga strejker och maskningsaktioner, det är otrevlig personal, deras uppträdande och hantering medför frekventa förseningar och olägenheter för resenärerna, mm mm. Detta är såvitt jag förstår utanför SAS direkta kontroll men påverkar ändå uppfattningen av SAS
Senast igår råkade jag ut för CPH-strul igen. Jag flög ARN-CPH-GVA-CPH-ARN för att gå på bilsalongen, en polare anslöt från GOT.
På hoppet ARN-CPH (SK1415) så stannade vi 2m från gaten då "inlotsningssystemet" som guidar flygplanet sista metrarna till gate inte fungerade och man väntade på att "någon" skulle komma och vinka in planet manuellt. Tog säkert inte mer än 5-10 minuter men detta var inte det tillfälle igår när tiden gick som snabbast...
På hoppet CPH-ARN (SK1430) så var all ombordstigning och lastning avklarad i god tid innan planerad pushback, men ändå blir vi 10 minuter försenade ut från CPH. Detta pga att pushback-traktorn tydligen krånglade och man funderade på om traktorn skulle bytas ut mot en annan. Denna försening gjorde att jag missade en tåganslutning på ARN för sista hoppet hem.
Jag förstår att enskilda tekniska problem alltid kan ställa till det, men dels är då frågan hur ofta krånglar det, är underhållet eftersatt, dels så bidrar dessa problem till den övergripande uppfattningen om CPH som en ogästvänlig och dåligt fungerande flygplats.
Är det bara jag som inte gillar CPH?
Försöker någon göra något åt detta, på ett seriöst och genomtänkt sätt? Är det någon som tar detta på allvar? Eller anses CPH leverera en god, trevlig och säker service?
Jag har i snart 10 år sagt att SAS största svaghet är CPH. Jag tycker att SAS för det allra mesta levererar en produkt och tjänst som jag är nöjd med, förutom vad som levereras av själva flygplatsen. Det är spontana och slumpmässiga strejker och maskningsaktioner, det är otrevlig personal, deras uppträdande och hantering medför frekventa förseningar och olägenheter för resenärerna, mm mm. Detta är såvitt jag förstår utanför SAS direkta kontroll men påverkar ändå uppfattningen av SAS
Senast igår råkade jag ut för CPH-strul igen. Jag flög ARN-CPH-GVA-CPH-ARN för att gå på bilsalongen, en polare anslöt från GOT.
På hoppet ARN-CPH (SK1415) så stannade vi 2m från gaten då "inlotsningssystemet" som guidar flygplanet sista metrarna till gate inte fungerade och man väntade på att "någon" skulle komma och vinka in planet manuellt. Tog säkert inte mer än 5-10 minuter men detta var inte det tillfälle igår när tiden gick som snabbast...
På hoppet CPH-ARN (SK1430) så var all ombordstigning och lastning avklarad i god tid innan planerad pushback, men ändå blir vi 10 minuter försenade ut från CPH. Detta pga att pushback-traktorn tydligen krånglade och man funderade på om traktorn skulle bytas ut mot en annan. Denna försening gjorde att jag missade en tåganslutning på ARN för sista hoppet hem.
Jag förstår att enskilda tekniska problem alltid kan ställa till det, men dels är då frågan hur ofta krånglar det, är underhållet eftersatt, dels så bidrar dessa problem till den övergripande uppfattningen om CPH som en ogästvänlig och dåligt fungerande flygplats.
Är det bara jag som inte gillar CPH?
Försöker någon göra något åt detta, på ett seriöst och genomtänkt sätt? Är det någon som tar detta på allvar? Eller anses CPH leverera en god, trevlig och säker service?