Senaste nytt

Executive bonus vid retro claim

Jakob K

Medlem
Ohoj!

Jag har ju bestämt mig för att kreditera till M&M nu då det passar mitt resmönster bäst av alla program. Jag lade upp ett SEN-run som tar mig till Senator lagom till påsk.

Jag började i februari och hade då så klart ingen status. Jag gjorde en asien-resa där retur-benen inte tycks ha krediterats än (13 dagar har gått). Denna resa skulle gett mig frequent flyer status. Detta gör att jag inte får executive bonus på de legs som nu ramlar in på kontot.

Fråga: Kommer M&M beräkna om bonus på de legs som "borde" haft executive bonus - men som redan är rapporterade när retro claimen går igenom på legs som är äldre?

Om inte så är min noga kalkylerade resa mot SEN i fara då jag behöver executive bonusen för att nå fram.....

mvh
 

MarcusC

Medlem
Jag skulle tro du får executive bonus på de flighter efter det datum du blivit FTL..men förstår dilemmat..men när man väl lagt in en retro claim brukar miles komma inom 24-48tim
 

Treo

Medlem
Det gäller 2st THAI-legs.

mvh

Enligt LH:s hemsida får du då inget

What is the Executive Bonus and how is it calculated?
The Executive Bonus is a mileage bonus of 25% which we award to Frequent Travellers, Senators and HON Circle Members on flights with the following airline partners:
Adria Airways
Air Canada
Air Dolomiti
Austrian Airlines Group
Brussels Airlines
Croatia Airlines
Germanwings
Lufthansa
LH Regional
LH Private Jet
LOT Polish Airlines
Luxair
SWISS
United Airlines
US Airways
 

Jakob K

Medlem
Enligt LH:s hemsida får du då inget

What is the Executive Bonus and how is it calculated?
The Executive Bonus is a mileage bonus of 25% which we award to Frequent Travellers, Senators and HON Circle Members on flights with the following airline partners:
Adria Airways
Air Canada
Air Dolomiti
Austrian Airlines Group
Brussels Airlines
Croatia Airlines
Germanwings
Lufthansa
LH Regional
LH Private Jet
LOT Polish Airlines
Luxair
SWISS
United Airlines
US Airways

Jodå. Det är ju så att THAI-legsen skulle hjälpa mig upp till Frequent Flyer-nivån. Dit spelar det ingen roll vilken carrier jag flyger eftersom executive bonus ej delas ut.

Alla nämnvärda legs efter silvernivån i mitt SEN-run är inom LH Group och ger executive bonus. Problemet är alltså jag är orolig att inte få min executive bonus retroaktivt på ett eller flera ben med LX.
 

Jakob K

Medlem
Update:

Jag fick - precis som jag misstänkte ingen executive bonus.

* Ringde till kundservice som först inte ville hjälpa mig för att jag inte var SEN. (jag hade ringt rätt nr för icke-SEN)
* Sedan berättade hon att man inte fick executive bonus som Frequent Flyer. (fel i sak)

Fel på 2 av 2 liksom...

Efter lite övertalande så insåg hon att jag var berättigad till executive bonus och hon skulle skicka ett "ärende" till nåt slags Mutterschiff.

Den som lever får se...

mvh
 

Jakob K

Medlem
Uppdatering:

Fortfarande fel saldo. Det blir till att ringa och veva en gång till antar jag...

mvh
 

Jakob K

Medlem
Bomber och granater!

Dom vägrar ge mig min executive bonus pga att den endast ges från och med den tidpunkt alla miles är inrapporterade och kommer det sedan in 2st ben i F eller motsvarande retroaktivt så är det kört då man inte räknar om med nytt "grundvärde".

Ni M&M-rävar - vart katten skriver jag och klagar? Detta är åt helvete och jag torskar nästan 10.000 tier miles ju...!
Senator A380*G
 
Toppen