Senaste nytt

Söker: Positioneringsflighter för bonusresa, Stockholm - London & Milano - Stockholm

majer

Medlem
Årets sommarresa är nu bokad så som beskriven i en annan tråd.

Jag behöver positioneringsflighter för avresa [LHR] och hemresa [MXP].
Utresan känns given, BA business kostar strax över 1300 just nu.
Flyger vidare med BA25 (18.35) i F och tänkte hänga några timmar i Galleries First, frågan är om man vågar ta BA777 (avgår 12.20, landar 14.05) eller om man måste ta fakiren (avgår 07.35, landar 09.20).
Det är ju separata biljetter och jag vill ju inte äventyra min resa i F.
Vad säger ni gurus?

Hemresan ger kanske uppslag för lite fler möjligheter:
Varifrån vill du börja din resa? Milano Malpensa MXP
Var är din destination? Stockholm Arlanda ARN
När vill/behöver du resa ut? September
När vill/behöver du komma hem? -
Hur länge vill du vara borta? -
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? Business class
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? Under 000 känns rimligt
Vad är det viktigaste för dig? Bra intjäning till Eurobonus
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Bonusresa (enkel) med SAS kändes inte helt prisvärt.
Swiss Business Saver kostar just nu 218EUR och kanske är bästa alternativet?
Vad säger ni gurus?

Stort tack på förhand!
 

nota bene

Medlem
Swiss business är en av de bästa produkterna inom europa, och deras saver-biljetter är rimligt prissatta. Jag tycker att det är ett givet val. Du kan ju kanske undersöka Austrian också.
 

majer

Medlem
Gick det inte med Air Berlin?
I ärlighetens namn tänkte jag aldrig så långt. Det dök inte upp några Air Berlin-flighter på BAs sökmotor i alla fall, men det betyder väl iofs ingenting.
Nåja, biljetten är utställd och jag frågade om jag kunde lägga till en ARN-LHR om det dök upp platser men agenten hänvisade till att biljetten nu är utställd i England och det går inte att ändra land som biljetten är utställd i.
 

majer

Medlem
Swiss business är en av de bästa produkterna inom europa, och deras saver-biljetter är rimligt prissatta. Jag tycker att det är ett givet val. Du kan ju kanske undersöka Austrian också.
Tackar. Ska kolla upp Austrian också samt intjänang till Eurobonus på Swiss Business Saver.
 

Dr. Miles

Expert
I ärlighetens namn tänkte jag aldrig så långt. Det dök inte upp några Air Berlin-flighter på BAs sökmotor i alla fall, men det betyder väl iofs ingenting.
Nåja, biljetten är utställd och jag frågade om jag kunde lägga till en ARN-LHR om det dök upp platser men agenten hänvisade till att biljetten nu är utställd i England och det går inte att ändra land som biljetten är utställd i.

Du kan söka award platstillgång av Air Berlin flight på AA.com.
 

jannewa

Medlem
Skumt, finns ju plats alla dagar i augusti.
arn-lhr.JPG mxp-arn.JPG
 

nota bene

Medlem
Tackar. Ska kolla upp Austrian också samt intjänang till Eurobonus på Swiss Business Saver.

Swiss business saver bokas i P-klass, ger 100% sedan senaste sänkningen om jag minns rätt. Inte bra för en business-fare, men du hittar inga billiga business som ger 200% inom europa till EB.
 

majer

Medlem
Tack för alla svar!

Du kan söka award platstillgång av Air Berlin flight på AA.com.
För avresan är det redan kört, biljetten är utställd från GB. Finns det någon chans att de skulle kunna lägga på MXP-ARN på befintlig bonusresa om de kan hitta något med Air Berlin/Finnair/BA...?

Skumt, finns ju plats alla dagar i augusti.
Ja, det tycker jag också verkar skumt. Jag förklarade tydligt för agenten att sträckorna INTE flygs med first-kabin, sökning måste ske för business.

Swiss business saver bokas i P-klass, ger 100% sedan senaste sänkningen om jag minns rätt. Inte bra för en business-fare, men du hittar inga billiga business som ger 200% inom europa till EB.
Inser att bäst intjäning på sträckan MXP-ARN är med SAS i Plus. 5000 poäng (med EBG-bonus) och kostar just nu 2800 SEK för en enkel.


Frågan är också, vilken BA-flight vågar jag ta ARN-LHR? Fakiren eller den runt lunchtid? Jag har aldrig varit på LHR...
 

Dr. Miles

Expert
Genom att betala 150 USD ombokningsavgift (om du inte har någon status hos AAdvantage) bör du kunna ändra biljetten.
 
Toppen