Senaste nytt

Hur kan ett barn samla ihop EuroBonuspoäng?

Barn reser för halva Eurobonuspoängen. Går det att samla poäng på annat vis än flyg?
Dum fråga kanske, men om det gick att skramla ihop extrapoäng på något vis så vore det toppen.
3 och 8 år är dom nästa månad. Kreditkort kan ju bli svårt:cool:

mvh archiebunger
 

Holloman

Medlem
Hyra bil är ju inte heller att tänka på. :) Enda jag kan komma på är shoppa via SAS hemsida eller dra deras kort om man handlar på typ MQ (har för mig att man inte får poäng där längre, men det finns väl andra kedjor med samma princip.)
 

henrik l

Medlem
Jag har EB för mina båda, 7 och 9. Fick lite poäng, ca 1500, via den obskyra kampanjen för 1,5 år sedan:confused: Jag har bitit i det sura äpplet och skickat över lite poäng till mig när vi ska ta ut en bonusresa till hela familjen, typ till Svalbard på Norsk inrikes. Tilläggas ska att EB ligger väl som nummer 5 i prioritetsordningen för mig när det gäller att samla poäng.
 
Ja det finns ju fler program, vad jag fick veta tidigare var att BA har någon form av familjekonto.Har du tips på andra program henrik I?
 

FF#1

Medlem
Min 6 åring har ett EB kort sedan 2 års dagen, hon saknade 500p när vi skulle ut och resa till Legoland i somras så jag köpte en tonerkasett till firman via sas shoppen med hennes nummer vilket resulterade i nästan 2000p som trillade in på kontot. Tyvärr så måste man vara ute i god tid om man ska göra så.
 
Ja det det tar väl ett par månader innan poängen trillar in. Det gör inget, för detta är bara tänkt som buffring för framtida bruk.
 

Silferlood

Medlem
Vore super som att kunna samla kidsen poäng till sitt eget konto, kanske kommer i programmet då flera föreslagit detta på My SAS Idea länge. :)
 

henrik l

Medlem
Ja det finns ju fler program, vad jag fick veta tidigare var att BA har någon form av familjekonto.Har du tips på andra program henrik I?

Öppna nyligen konton på American Airlines för barnen inför en resa till HKG med AY som nog ger ca 10 000 miles. Men för att kunna dra nytta av de poängen kommer jag nog att dela dem till mitt, eller fruns kono. Det är visserligen ingen lysande deal, men jag ser det som ett alternativ till att köpa poängen, då är det ok.
 
Ok! Stora bäckar små. Man kanske inte skall bli för spretig i poänginsamlandet. Kör nog Eurobonus som primär.
Registrerade alla familjemedlemmar igår till Aegan miles & bonus. Startbonus på 1000 miles till var och en, bättre än inget.
 
Toppen