Senaste nytt

TP-run med en eftermiddag/kväll i London

sunkan

Medlem
Hej,

I helgen åker jag till London med det primära syftet att ordna 80 TP för att säkra silver :) Har en CW ARN-LHR 11.45 imorgon lördag och tillbaka på söndag morgon kl 7. Betalade knappt 2500:- för biljetten och därutöver ca 1100:- för en natt på Sofitel på Heathrow.

Denna resa ger ju utöver 80 TP även en eftermiddag och kväll i London och lite fina möjligheter till julklappsshopping! Har ni här några bra tips på hur jag effektivast utnyttjar min ändock något begränsade tid i London? Snabbaste och smidigaste vägen in till London? Lämplig strategi kring butiker? Andra tips?

Jag landar 13.30 och ska ju sen tillbaka ut till hotellet på Heathrow för att spendera natten.

Mvh

Christian
 

Homer

Medlem
T banan tar väl runt 45min - timme beroende på vart du ska, köp ett day travelcard så gäller det fram och tillbaka

Heathrow Express vet jag inte, men det gör säkert någon annan, det finns fö discount codes till det- googla.

Strategin bör ju vara att inte åka fram och tillbaka långa avstånd, för då går det massvis med tid, utan att hålla sig kring ett mindre område.

Tesco sålde1 liter Baileys för £9.90 och 400gram Toblerone för £2 förra veckan, ALLA jag känner
ska få Baileys och Toblerone i julklapp, synd att man inte kan tjäna AVIOS där om man inte har UK adress.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Snabbaste sättet till centrala London är Heathrow Express som tar dig till Paddington Station på 15 minuter där du kan byta till tunnelbanan Bakerloo Line som du kan åka till exempelvis Oxford Street (fem stationer, gå av vid Oxford Cirkus).

Tunnelbanan från Heathrow (Piccadilly Line) är billigare men tar längre tid, räkna med 45-50 minuter. Hoppa av vid Piccadilly Circus eller Leicester Square. Bästa shoppingen beror lite på vad du vill köpa och vad du har för budget.
 

sunkan

Medlem
Härligt! Tack för tipsen, tror jag siktar på Heathrow Express för att spara lite tid. I shoppingväg så är ju kläder intressant. Har en önskelista från flickvännens :) Oxford street, Harrods? Vad finns det mer för bra områden? Några små guldkorn någonstans?

Har någon testat Sofitel på Heathrow? De nämner själva både sin restaurang och spa.

/Christian
 

bstark

Medlem
Tack för Heathrow Express tipset. har inte riktigt tänkt på det alternativet, kommer absolut bli det nästa gång. Tunnelbanan är riktigt segt att åka med.
 

bstark

Medlem
Undrar vad "first class" innebär, finns det verkligen något som kan vara värt £9.50 extra för en 15 min resa.
 

jsn

Medlem
Det finns ett antal trevliga whiskybutiker i London, min favorit är Milroys http://www.milroys.co.uk/ på Greek street i nordöstra hörnet av Soho. Tyvärr så kan man inte längre ta med sig inköpta varor som carry-on längre, ett av de i mina ögon stora problemen med vätskekontrollen :(
 

Jacob

Medlem
Undrar vad "first class" innebär, finns det verkligen något som kan vara värt £9.50 extra för en 15 min resa.
Bredare stolar, tystare, närmare utgångarna på Heathrow/Paddington Station. Man får även tidningar och magasin i första klass.
Tidigare tror jag att internet endast var gratis i första klass men nu verkar det som det är gratis även i standard klass.

Jag har åkt Heathrow Express ett antal gånger men klarar mig alldeles utmärkt med standard class.
 
Toppen