Senaste nytt

Hur gör jag bäst av med 190.000 EuroBonuspoäng?

Flowflyer

Ny medlem
Hej, skulle bli hjärtligt tacksam för lite tips om hur jag bäst gör av med 190.000 EB poäng för en resa men tjejen till New York i Oktober i år. Vill gärna åka business. Som vanligt finns inte business som alternativ i EB kalendern. Vi skulle gärna flyga Lufthansa eller Swiss. Finns ingen info någonstans hur man bokar andra alliancebolag med EB poäng. Är det ens möjligt, och vad kostar det i så fall?

Som sagt, skulle bli jätteglad för lite hjälp eller tips. Det var några år sedan jag reste frekvent och är inte så uppdaterad på hur allt funkar idag..

Mvh,
A
 

GOTATH

Medlem
Och. När du startar nya trådar i framtiden så får du gärna skriva lite mer specifikt i rubriken vad för hjälp du behöver :)

Välkommen hit!
 

agehall

Medlem
Jag antar att du tittat ordenligt hos SAS - jag tyckte platstillgången var riktigt bra i december imorse när jag bokade årets tänkta 2-4-1-resa... Dock, om du försöker resa samtidigt som det är skollov så kan det bli svårt.
 

Flowflyer

Ny medlem
Tack för snabba svar. Kul med ett så levande forum:) Enligt charten krävs det 220.000 för två pers t/t europa newyork. Antar att jag kan få ihop om jag överför lite amexpoäng. VIlket alliance-bolag/route skulle ni föredra att åka med?
 

Senator

Moderator
Tack för snabba svar. Kul med ett så levande forum:) Enligt charten krävs det 220.000 för två pers t/t europa newyork. Antar att jag kan få ihop om jag överför lite amexpoäng. VIlket alliance-bolag/route skulle ni föredra att åka med?

Jag hade i så fall gjort det enkelt och åkt United direkt Arlanda - Newark..
 

Jonas C

Medlem
Tack för snabba svar. Kul med ett så levande forum:) Enligt charten krävs det 220.000 för två pers t/t europa newyork. Antar att jag kan få ihop om jag överför lite amexpoäng. VIlket alliance-bolag/route skulle ni föredra att åka med?

Jag säger som Senator, välj United till Newark. Mycket trevlig produkt på 757:an
Ett annat alternativ är Turkish via Istanbul, om du vill maximera ombordupplevelsen. Dock är det väldigt svårt att hitta tillgänglighet i Business Class på rutten, men har man lite framförhållning så ska det vara möjligt.
 

Senator

Moderator
Nu har jag åkt ca 20 segment med Turkish på 4 år. Tyvärr en majoritet på B737-800 och A32x. Känns som jag har provat alla konfigurationer som finns där :) Långresan var leasade Jet Airways.

Håller med att hårdvaran är bra, och tillsammans med Austrian (och F.d. Continental numera United) håller hög klass på mat och dryck. Men det finns helt andra skäl till att jag inte rekommenderar Turkish. Det är så enkla saker som kundbemötande och säkerhetstänk.

Det fick mig in på Austrian... Ett annat bra val till NYC
 
Toppen