Senaste nytt

Uppgradera kabinklass med Miles&More

Letar på nätet efter hur många M&M poäng det kostar att uppgradera resklass interkontinentala rutter, men på M&Ms hemsida vill de att jag petar in en bokning (som jag inte ännu gjort)
Är kostnaden att uppgradera fixed eller varierar det?
 

Dr. Miles

Expert
Jag är ingen Miles&More expert men om det finns ledig plats i Business class/First class award bucket (I/O klass) bör man kunna uppgradera.
 

henrik l

Medlem
Ser att det gå att uppgradera från business till first även med P och Z-bokningsklass, även om det går på en del. Men hur vad det med Swiss, jag vet att first är omöjlig att boka om man inte var Sen, men hade man även inför krav att vara Sen om vill uppgradera till F? Vet att svaret finns i någon tråd:eek:
 

Molle

Medlem
Jag funderar på att flyga lufthansa t&r till LAX från ARN. Tänkte boka i ekonomy (ej saver) och försöka uppgradera till business för poäng. Alternativet är att boka SAS (för ca 2000 till) och köra OT och om det ej fungerar uppgradera för poäng.

Känner mig hyfsat trygg med att någon av uppgraderingarna på SAS kommer gå igenom. Men sparar gärna pengar på att boka med lufthansa. Samtidigt som jag ogärna vill sitta i economy t&r med LH...

EDIT: frågan är alltså: hur stora är chanserna att få upgrade för poäng på LH? På sträckorna FRA-LAX, LAX-FRA, MUC-LAX, LAX-MUC

EDIT #2 : vill alltså använda EB-poäng. Är EBG om det hjälper...
 
Last edited:

Molle

Medlem
Jag ska resa i april. Dit en tisdag hem en måndag.
Tack för svar. Det ser ut att bli SAS!
 
Last edited:
Toppen