Senaste nytt

Med British Airways till New York, uppgraderingsångest!

TjudöBoy

Medlem
Hej,

Jag har tänkt åka till New York med frun i sommar då hon fyller jämnt. Tänkte flyga med BA och har hittat WT biljetter för 11 400 SEK vilket jag tycker är OK pris.

Nu till mitt dilemma, är det "värt" att istället betala 18 300 SEK för att åka returen i WT+
eller ca. 25 000 SEK för att åka båda vägar i WT+
eller ca. 25 000 SEK för WT ut och CW hem???

Förutom att man får mera Avios/Tier points är det verkligen "värt" det rätt så stora påslaget i pris??
Kanske man skall lägga pengarna på hotell, upplevelser, mat etc., vad tycker ni som är mera luttrade resenärer?
 

Alx

Medlem
Priserna du anger är totalt för TVÅ resenärer va? Annars låter det väldigt dyrt. Hur som helst.. Om du har Avios sedan tidigare kan du ju boka WT+ ToR och använda Avios för att uppgradera till CW båda vägarna.
 

Jonas C

Medlem
Flygtiden till New York är så pass kort. Hade nog hellre satsat på Economy och istället lagt pengarna på ett bra hotell. JFK-LHR är bara 5 timmar i flygtid så man hinner nog inte få speciellt mycket sömn.
 

TjudöBoy

Medlem
Priserna du anger är totalt för TVÅ resenärer va? Annars låter det väldigt dyrt. Hur som helst.. Om du har Avios sedan tidigare kan du ju boka WT+ ToR och använda Avios för att uppgradera till CW båda vägarna.

Jo d e för 2 personer, har endast 12 000 + Avios så jag tror inte det räcker så långt. ;)
 

TjudöBoy

Medlem
Flygtiden till New York är så pass kort. Hade nog hellre satsat på Economy och istället lagt pengarna på ett bra hotell. JFK-LHR är bara 5 timmar i flygtid så man hinner nog inte få speciellt mycket sömn.

Jaha d e bara 5 timmar, nå då ska man väl kanske klara sig i WT. Kanske man kan uppgradera till WT+ eller CW senare, typ på flygplatsen??
 

Jonas C

Medlem
Jaha d e bara 5 timmar, nå då ska man väl kanske klara sig i WT. Kanske man kan uppgradera till WT+ eller CW senare, typ på flygplatsen??

Österut brukar flygtiden ligga mellan 5-6 timmar till London. Skulle nog personligen valt att uppgradera på utresan så att man kan njuta av servicen i Club World. Nattflygningarna på tillbakavägen är sleeper service och då missar man ju middagen.
 

Alx

Medlem
Jag är benägen att hålla med Jonas C om att det är minst prisvärt att betala för premiumklass österut med tanke på att det är en kort flygning som ändå ofta bara ger lite eller ingen sömn. Lägg hellre de pengarna på hotellet och besök på riktigt bra restauranger! De bättre hotellen i New York brukar ha rätt så fördelaktiga priser (med NYC mått) på sommaren när affärsresandet minskar.
 

Storsteffe

Medlem
Skulle absolut nöja mig med WT och lägga pengarna på hotell etc på plats. Det blir ju hyfsas timpenning för att sitta i en helt ok stol med fri mat, dryck och AVOD, ta med egna lurar bara.
 
Toppen