Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Taipei T/R, SAS, 17.800 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Året runt SAS Business class saver biljett till Taipei.
Det går också att välja Air China First class mellan Shanghai och Taipei.
Från Linköping kostar det ca 500 SEK mer.

[Business class] Stockholm/Göteborg/Linköping-Taipei T/R, SAS, 17.800 SEK inkl. skatter

STO/GOT/LPI-TPE T/R
Flygbolag: SAS (SK) + inom Asien med Air China (CA), China Airlines (CI), EVA Air (BR), THAI (TG)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: SK/CA: Z, BR/TG: J, CI: C
Fare basis: Z1SEBIZ
Pris: 14.000 SEK + skatter ca 3.800 SEK och uppåt, totalt ca 17.800 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 28 dagar
Min/Max stay: 6 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Stopover: 1 fri stopover är tillåten i varje riktning
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 400 EUR
Ändring: Ja, mot 300 EUR per gång
Routing: Stockholm/Göteborg/Linköping-(SK)-Köpenhamn-(SK)-Beijing/Shanghai/Bangkok-(SK: CA/CI/BR/TG)-Taipei

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tillåtna routings:
1. STO-CPH-BJS/BKK/SHA-BR/CA/CI/SK/TG-TPE


SAS Business class på Airbus A330/A340:
SAS Business CPH-NRT_ 039.jpg
SAS Business CPH-NRT_ 011.jpg
SAS Business CPH-NRT_ 009.jpg
(Foto: Dr. Miles)

Recensioner av SAS Business class på Airbus A330/A340:
SAS Business Class Airbus A330/A340 - BusinessClass.se

Reserapporter om SAS Business class på longhaul linjer av medlemmar:



Poängintjäning:
SAS Z klass ger:
 

Heja

Medlem
Tack! Åh, nu blir jag ännu mer sugen på att åka och hälsa på en vän som bor i Taipei.
 

Senator

Moderator
Ett billigt sätt att ta sig till PEK eller PVG med stopover regler och utan visum med 72t regel :)

Dock är väl din SAS deal till BKK bättre om det är syfte kom jag att tänka på! Oavsett, visar att Revenue Management är en djungel när man kan alltså åka billigare till PEK eller PVG om man köper en resa till BKK eller TPE samt använder stopover möjligheten, än om man köper ARN-PVG/PEK med SAS!
 

Dr. Miles

Expert
Ett billigt sätt att ta sig till PEK eller PVG med stopover regler och utan visum med 72t regel :)

Dock är väl din SAS deal till BKK bättre om det är syfte kom jag att tänka på! Oavsett, visar att Revenue Management är en djungel när man kan alltså åka billigare till PEK eller PVG om man köper en resa till BKK eller TPE samt använder stopover möjligheten, än om man köper ARN-PVG/PEK med SAS!

Ja, dock pågående SAS deal till Bangkok måste man avsluta resan senast 2014-MAR-31.
Vanlig SAS Z klass biljett (Fare basis: ZSEBIZ) kostar ca 6.000 SEK mer, men det är fortfarande billigare än biljetterna till Beijing/Shanghai som du säger.

http://www.businessclass.se/forum/d...-bangkok-t-r-sas-13-500-sek-inkl-skatter.html
 
Toppen