Senaste nytt

Hur går det på WiFi-fronten?

Jag ser att SAS mer och mer lyfter fram fördelen att Eurobonusmedlemmar får tillgång till fritt WiFi ombord. Att det bara är en handfull plan som detta finns på, nämns inte (jag har själv åkt i ett sådant en enda gång). Däremot står det att man håller på att rulla ut tjänsten på sin flotta.
Stämmer det sista påståendet? Håller man på att utöka WiFi-flottan? Inte för att det känns jätteviktigt för mig som i princip enbart flyger inrikes och ARN-CPH, men ändå...
 

011430121

Medlem
Åkte LPA-OSL i mitten av februari och då var det WiFi var andra gången som jag hade "turen" att få WiFi ombord på SAS.
vet inte hur många SAS maskiner som har det, tror att det finns bara på några få 737-800
 

OliT

Medlem
Så vitt jag förstått på SAS ligger utrullningen på is. Tekniken har inte bedömts vara tillräckligt snabb för att tillfredsställa passagerarnas behov, så man inväntar nästa version. Långvägsflottan skulle tydligen få prio också.
 

Alx

Medlem
SAS har i sin marknadsföring bluffat om att man "rullar ut" wifi ombord på sina plan under flera års tid. I ärlighetens namn har det inte hänt särskilt mycket under de åren. Det handlar nog mer om brist på pengar än att man inväntar ny teknik. Det senare är nog mest en tacksam ursäkt för att slippa fullfölja investeringen just nu.

Oddsen att en Norwegian-resenär faktiskt hamnar på en Dreamliner till New York känns avsevärt högre än att en SAS-resenär hamnar på ett SAS-flyg med wifi ombord. :D
 

ski

Medlem
Finns 10 st 738 med detta. De är de lite äldre maskinerna som fått detta och jag tror att de mest går till och från Oslo. LN-RRW är en maskin med internet.
 

andyp

Medlem
Følgende individer har wifi:

LN-RCX
LN-RCY
LN-RCZ
LN-RPM
LN-RPO
LN-RRK
LN-RRS
LN-RRT
LN-RRW
LN-RRL
 
Då var det som jag anade. Det är en ren lögn att WiFi håller på att rullas ut. De här tio planen har ju haft WiFi ett tag nu, och ingenting har alltså hänt på ett bra tag.
Tråkigt att man får fortsätta med falsk marknadsföring på det sättet. :(
 

Alx

Medlem
Nej det är ju tyvärr inte bara Norwegian som ägnar sig åt falsk marknadsföring inom det skandinaviska flyget. SAS gör detsamma gång på gång. :(
 
Toppen