Senaste nytt

(Nybörjare) Frågor om mileage run

Markus787

Medlem
Hej på er!

Sedan tidigare hade jag ingen aning om vad begreppet mileage run ens stod för. Efter lite go läsning här på forumet har jag börjat förstå grundidén!

Min fråga till ni experter där ute, kan man under en resa t.e.x ARN-LHR-MIA-SFO-ORD-ATL-EWR-ARN eller liknande med flertalet segment, bli Star Alliance Gold om man börjar på bas nivå och reser i ekonomiklass?

Jag hoppas ni har lust att hjälpa en nybörjare som mig ;)

Tack på förhand!
 

agehall

Medlem
Hej Markus, välkommen hit.

Att göra milage runs i economy är sällan bra. De ger för dålig utväxling helt enkelt. Allt det handlar om är att hitta resor som ger så bra intjäning som möjligt per krona och sedan flyga. Det finns redan hur mycket bra information som helst här på forumet så jag rekommenderar helt enkelt att du läser på lite i de trådar som redan finns i ämnet.
 

Magino

Medlem
De prisvärda ekonomibiljetterna bokas ofta in i ekonomibiljetter som ger lite poäng eller miles. Så tittar vi på din resa får vi fram följande

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Totalt är detta 15.048 miles. Så även fast du hittar en bokningsklass som ger dig 100% i något program så finns det inte något program som har så låg nivå för att bli Star Gold
 

Markus787

Medlem
Tack för era svar!

Om man åker 15.000 miles med 100% intjäning innebär det då 15.000 poäng? Dessa poäng motsvarar sedan en viss status i ett visst bonusprogram ex, Aegan?

Hur ser man hur mycket intjäning biljetten ger? Tittat en del i ITA Matrix men hittar bara antal miles, ingen procentuell intjäning!

Tack än en gång!
 

agehall

Medlem
Alltså, du måste välja vilket program du krediterar poängen till. Sedan är det intjäningstabellen för det specifika programmet som avgör vad en bokningsklass hos ett visst flygbolag ger för intjäning.
 
Toppen