Senaste nytt

Striktare regler för handbagage på United

Från och med 1:a mars ska United tydligen vara benhårda vad gäller handbagagemått.

Nya måtten för handbagaget är 22 cm x 35 cm x 56 cm och 22 cm x 25 cm x 43 cm för "personal item" (vad det nu kan tänkas översättas till).
Jag vet inte vad måtten var innan, men det spelade ju ingen roll eftersom man kunde släpa med sig ett helt bohag (om man var bland de första att kliva ombord. Sen var det ju fullt i alla hatthyllor).


Är det nån som har nån rapport från verkligheten?

United Airlines - Carry-on Baggage | Carry-on Bag Policy

United?s Strict New Carry-On Baggage Rules Go Into Effect | The Points Guy
 

agehall

Medlem
Instämmer - flög både UA och US i economy i förra veckan och herre jesus vad folk släpar in skräp i kabinen. De flesta har ju med sig väskor som är större än mitt incheckade bagage!
 

SvartMjolk

Medlem
Jag är också nöjd med denna nyhet. Boarding på inrikesresor i USA tar alltid så lång tid för att alla har med sig så otroligt mycket och stora saker in i kabinen. Bra United! :)
 

AABack2ARN

Medlem
Jag provmätte just mitt handbaggage som fungerar utmärkt ombord på i stort sett allt utom på "fel" sida på AAs MD80 (i hatthyllan ej under stolen framför vilket heller inte är aktuellt i första klass)

Det är en Samsonite 4wheeler som är 26 cm x 35-36 cm x 56 cm PLUS de 4 hjulen

Om UA blir extremt petiga och skall köra ALLA väskor i en mätbur kommer således min väska vara lite för stor :(

Tyvärr är det ju tveksamt att de kommer ta hänsyn till att jag bara har en väska. Usch vad jobbigt detta kan bli!
 

agehall

Medlem
Låter som vi kör med ungefär samma handbagage. Jag har också en Samsonite med 4 hjul och den passar ju perfekt i nästan alla hathyllor.
 
Toppen