Senaste nytt

Radisson Blu Waterfront i Stockholm - hur ska jag boka för att få maximalt antal poäng?

BLoskar

Ny medlem
Hej!

Jag skall boka två nätter på Radisson Blu Waterfront i slutet av april. Frågan är hur jag skall boka för att få ut maximalt antal bonuspoäng. Idag är jag medlem i SAS eurobonus där jag även har ett Dinerskort. Jag funderar på att gå med i Club Carlson för att få lite förmåner (rabatter i restauranger, greatis wi-fi etc.) och samla poäng även där.

Kan man få poäng in till både Eurobonus och Club Carlson? Vart skall man isåfall boka, Hotels.com, sas.se eller hotellets egna hemsida?
 

nota bene

Medlem
Du måste boka direkt med hotellet för att få poäng, tredjepartsbokningar är normalt inte poänggivande (t.ex. hotels.com). I detta avseende finns det risk att sas.com/se också klassas som tredje part.

Du ska betala med ditt Diners, och lägga in EB-numret vid bokningen eller incheckning så får du dina EB-poäng.

Jag överlåter till någon annan att svara om du kan få dubbla poäng. Jag vet att det går på Elite, så jag antar att så är fallet, men har aldrig provat själv.
 

ChabbeT

Medlem
Hej!
Om du har EBG så kan du enkelt statusmatcha till CCG. Väljer du få EB poäng får du inga CC poäng. Ska du bo 3 eller fler nätter rekommenderar jag att du tar CC POÄNG då du får 38000 (drive till april tror jag).
 

BLoskar

Ny medlem
Tack för era svar. Dessvärre finns det inte längre några rum tillgängliga under de två nätter jag kommer vara i Stockholm. Ni som kan det här, kan det löna sig att ringa hotellet för att fråga om tillgängligheten? Annars blir det till att kolla andra alternativ.

För kännedom är jag EB basic medlem (numera blå?).

Jag bor inte på hotell så där överdrivet ofta, kan det ändå vara värt att signa upp för något lojalitetsprogram?

Hälsningar
BLoskar
 

miramax

Medlem
Tack för era svar. Dessvärre finns det inte längre några rum tillgängliga under de två nätter jag kommer vara i Stockholm. Ni som kan det här, kan det löna sig att ringa hotellet för att fråga om tillgängligheten? Annars blir det till att kolla andra alternativ.

För kännedom är jag EB basic medlem (numera blå?).

Jag bor inte på hotell så där överdrivet ofta, kan det ändå vara värt att signa upp för något lojalitetsprogram?

Hälsningar
BLoskar

Hur ofta skulle du bo på club carlson-hotell tror du? Jag tycker det blir helt avgörande. Jag hade samlat allt till EB om det var sällan jag bodde på hotellen.

Om det blir ett antal nätter per år så tycker jag Club Carlson är ett bra alternativ.
 

pswe

Medlem
Eftersom poängen på EB är fasta oavsett hur mycket du spenderar på hotellet samtidigt som Carlson poängen styrs av hur stor din nota blir måste du rent poängmässigt bestämma hur du vill göra utifrån vad du kommer betala på hotellet. Å andra sidan om du inte ska bo särskilt ofta kanske krånglet med att ha ett ytterligare kort genom Carlson och begära konvertering av poängen därifrån till EB inte är värt det. En annan faktor att väga in är hur du vill använda poängen, kommer du vilja bo för dem hos Carlson är det bättre att samla in dem och använda dem där direkt.
 

BLoskar

Ny medlem
Tack för era svar. Antagligen kommer jag inte bo överdrivet mycket på CC-hotell.

En annan fråga. Om jag bokar via hotels.com kan jag då ändå få Eurobonuspoäng? Borde väl fungera om jag anger mitt EB-nummer i bokningen?
 
Toppen