Senaste nytt

Ställ en fråga till Billhop

Det finns nu två aktörer som erbjuder möjligheten att betala räkningar med American Express kreditkort vilket verkar vara intressant för många - tråden "betala räkningar med kreditkort" har nästan 300 inlägg:
http://www.businessclass.se/forum/kreditkort/4398-betala-raekningar-med-kreditkortet.html

Jag har bokat intervju med Sebastian Andreescu som är VD för Billhop AB. Har ni några frågor ni vill ställa så skapa ett inlägg nedan så försöker jag få dom besvarade!
 

Xilan

Medlem
Inser de vilken enorm potential deras produkt har om de kunde få ner avgiften från absurda 3,5% till låt oss säga 1 % eller lägre?
 
Last edited:

fcx

Medlem
Trevligt initiativ!

Vilken målgrupp riktar man sig mot för tjänsten? Vilka ser man som sin målgrupp?
 

Xilan

Medlem
Då lär de nog gå med förlust :)
Jag vet inte vad om är möjligt och inte i förhandlingar med American Express. Jag konstaterar dock att Betalo tar 2,5% och jag har svårt att tro att det skulle vara en absolut gräns för när man kan nå lönsamhet.
Sveriges största turistmål GeKås blev inte stora genom stora marginaler utan genom minimala marginaler i kombination med gigantiska volymer.
 

Kristofer

Medlem
Jag vet inte vad om är möjligt och inte i förhandlingar med American Express. Jag konstaterar dock att Betalo tar 2,5% och jag har svårt att tro att det skulle vara en absolut gräns för när man kan nå lönsamhet.
Sveriges största turistmål GeKås blev inte stora genom stora marginaler utan genom minimala marginaler i kombination med gigantiska volymer.

1 % avgift för American Express är det nog ytterst få som lyckas med. Om du dessutom ska hålla 1 % avgift ut mot kund så måste du ju ned ännu lägre. Jämförelsen med ett varuhus känns inte helt relevant, men GeKås ligger på runt 9% vinstmarginal.. :)
 

Xilan

Medlem
1 % avgift för American Express är det nog ytterst få som lyckas med. Om du dessutom ska hålla 1 % avgift ut mot kund så måste du ju ned ännu lägre. Jämförelsen med ett varuhus känns inte helt relevant, men GeKås ligger på runt 9% vinstmarginal.. :)
Okej, Kristoffer. Jag formulerar om mitt inlägg.

Inser de vilken enorm potential deras produkt har om de kunde få ner avgiften från relativt höga 3,5% till en lägre nivå?
 

jumbooze

Medlem
Och ännu bättre om de flirtar med ett forum med en grupp köpstarka poänghungriga typer genom att ge en bättre %sats t.ex.
 
Toppen