Senaste nytt

Kolla på Swiss bokning på annan sida än Swiss?

FF#1

Medlem
Har en swiss bokning som jag tänkte ta en titt på och se om nått bättre säte har kommit upp.
Till min förvåning så står det

"Your seats have been allocated automatically and cannot be changed." på både SK benet till ZRH och på LX vidare till SFO.(

Försökte få upp den på några verktyg för att kolla om någon har "snott" min stol 2A som jag lyckades byta till här om dagen från 1D.

Någon som vet var man får upp en sån bokning och kan kolla eller ev byta förutom på swiss? ¨

Fligthen är öppen för check in men man kommer bara till sas sida och ser ingen seating på LX delen, utan bara på sas.
 

FF#1

Medlem
tack,
Testade det, fick säte 1D på sas, på LX så får jag inte upp nått sätesval och checkin pekar på sas.se.

Men… Expert flyer indikerar F7 A7 i tillgänglighet så det borde innebära att det borde gå att få en fönsterplats….
 

FF#1

Medlem
Det är för övrigt irriterande att alla fönstersätena är blockade för en simpel EBG, trots avsaknaden av andra passagerare.
Nåja det borde lösa sig i morgon.
 

AABack2ARN

Medlem
Finns det blockade platser även i F på LX? Om du reser i F borde du väl kunna ringa och få dem att fixa plats, eller?
 

AABack2ARN

Medlem
Vi pratar om de åtta (?) platserna i F, eller hur? Där ser man...

På något sätt skulle jag tycka att det vore bättre om de hade alla platser öppna så att ensamresande kan välja fönsterplatserna och de som reser i par kan välja mittplatserna.
 

FF#1

Medlem
Nu ser jag på Expert flyer att det verkar ha dykt upp en som har tagit 2A som jag hade lyckats plocka, det är vl någon HON eller nått som har Bumpat mig. Nåja, det verkar fortfarande finnas 7 säten fria i F så jag ska nog få en fönsterplats, hoppas jag.
 

Swisser

Medlem
Det är ju en klar nackdel med LX om man inte kan reservera fönsterplatser i förväg. Om de har fyra fönsterplatser borde det väl räcka om de håller på max hälften av platserna för folk med HON-status, så att alla andra kan boka någon av de två övriga fönsterplatserna. Att man är SEN betyder väl inte så mycket, då det finns så många (för många?) med denna status.
 

FF#1

Medlem
Nu sitter jag med ett boarding card i handen som säger 1K och tar igen mig i FCL i Zurich med ett glas champagne.
Enligt lounge draken ( om man nu får säga så om den trevliga tejen) så fanns det 3 fönsterplatser för mig att välja på.
Den jag hade lyckats reservera tidigare, var nog tagen av nån HON eller nått.. :)

Blir tyvärr inte själv i F i dag utan få en medressenär, men man ska nog inte klaga! :)
 
Last edited:
Toppen